سرپرست مدیریت حمل و نقل کیش با اشاره به پایان مهلت شماره گذاری موتورهای شارژی در این منطقه گفت: بنابر نص صریح قانون، تردد هر گونه وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتور بدون پلاک در کیش ممنوع است.

ممنوعیت تردد موتورهای شارژی بدون پلاک در کیش

به گزارش قدس آنلاین، میثم سام بند روز سه شنبه طی گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مهلت شماره گذاری موتورهای شارژی تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ اعلام شده بود اظهار کرد: از اول آذرماه جاری موتورهای شارژی و هر نوع وسیله نقلیه دیگر بدون داشتن شماره و پلاک حق تردد ندارد و با همکاری پلیس راهور و مدیریت حمل و نقل کیش به جد پیگیری و اعمال قانون خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی موتورهای شارژی افزود: ساماندهی تردد موتورهای شارژی یکی از مطالبات به حق مردم است که شرکت عمران، آب و خدمات کیش و پلیس راهور به طور جدی به این مسئله پرداخته و طرح‌هایی را در این راستا اجرایی می‌کند.

سرپرست مدیریت حمل و نقل جزیره کیش با اشاره به اینکه در اجرای این برنامه‌ها، حذف موتورهای شارژی در دستور کار نیست ادامه داد: اگر چه در طول سال‌های اخیر موتورهای شارژی به شدت و شاید بی ضابطه وارد چرخه تردد شهری شده‌اند اما امروز به عنوان وسیله نقلیه توسط مردم استفاده می‌شود و برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه برای راکبان و سایر افراد در معابر ساماندهی این حوزه ضروری است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ تصادف منجر به فوت در جزیره کیش به وقوع پیوسته که موتورهای شارژی در آن سهم عمده‌ای داشته اند افزود: صحبت از جان انسان‌ بوده و این آمار با احتساب خانواده و بستگان متوفیان، شمار قابل توجهی از افراد جامعه را درگیر خود کرده است.

«سام بند» تاکید کرد: براساس مصوبه شورای ترافیک از ابتدای آذرماه شماره گذاری پایان یافته و ساماندهی موتورهای شارژی در قالب های مختلف تعریف و اجرایی می شود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از موتورهای دارای استاندارد افزود: موتورهایی که در جزیره کیش استفاده می‌شوند باید دارای استانداردهای لازم باشد و این شامل تمامی موتورهایی وارد شده به جزیره کیش نیز می‌شود.

سرپرست مدیریت حمل و نقل کیش از مذاکره جهت اعمال سیاست‌های نوسازی در راستای خروج موتورهای فرسوده از چرخه تردد شهری خبرداد و اضافه کرد: مذاکراتی در حال انجام است که به زودی نهایی و اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: بازنگری در آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های گذشته و انطباق آن با شرایط کنونی می‌تواند کمک شایانی به اجرای طرح ساماندهی موتورهای شارژی گردشگری داشته باشد.

سرپرست مدیریت حمل و نقل کیش ضرورت استفاده از موتورهای شارژی استاندارد و دارای معاینه فنی را از جمله موارد ضروری دانست و گفت: ضرورت دارا بودن معاینه موتورهای شارژی در مراکز مختلف عامل مهمی در کاهش آسیب‌ها محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد باید از تردد هر گونه وسیله نقلیه موتوری بدون پلاک جلوگیری شود تصریح کرد: قانونگذار تمامی موارد را به خوبی پیش بینی کرده و موتورهای شارژی نیز از این قانون مستثنی نیست.

به گفته سرپرست مدیریت حمل و نقل جزیره کیش، بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در مسیر ساماندهی موتورهای موجود در جزیره کیش در دستور کار این مدیریت قرار دارد تا با استفاده از قوانین مصوب، آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌ها، شاهد کاهش آسیب‌ها و مشکلات در این حوزه باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل کیش نیز خاطر نشان کرد: با توجه به طرح جامع، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اجتناب ناپذیر است که در این راستا تلاش های ویژه ای در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.