رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: افتتاح طرح هایی چون پل ها و بیمارستان ها و سایر طرح های عمرانی امید را در در دل مردم کشورمان جوانه می زند.

آیت الله حسینی بوشهری: افتتاح طرح های عمرانی امید را در دل مردم جوانه می زند

به گزارش قدس انلاین،  آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار داود منظور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار داشت: این که دولت هدف خود را اولویت بندی در اتمام پروژه های نیمه تمام گذاشته است اقدامی شایسته است و باید پروژه ها نیمه کاره تمام شود تا جلوی نامیدی در کشور گرفته شود.

وی بیان کرد: کارهای تحلیلی کشور و مسائل منختلف از جمله سلامت کشور به سازمان برنامه و بودجه بر می گردد و اگر این سازمان به موقع امکانات را در اختیار دستگاه ها و مراکز دانشگاهی و علمی تزریق نکند دچار مشکل می شویم.

وی ادامه داد: در این سازمان باید کارشناسانی خبره حضور داشته باشند که کشور را خوب شناخته باشند و تحلیل آن ها تحلیل خوبی باشد و اگر تصمیمی گرفته می شود و لایجه بودجه به مجلس ارسال می شود همه جانبه همه قضایا در آن دیده شود.

امام جمعه قم افزود: در استان ها نیز باید مدیران سازمان های برنامه و بودجه دیده بان بیداری برای این سازمان باشند و هر تصمیم در مورد آن استان بر اساس شناختی باشد که مدیران استانی برنامه و بودجه دارند و باید از روستا و شهر همه نیازها رصد شده و روزآمد به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود.

وی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه باید دنبال بهره وری و تولید بیشتر در کشور باشد تخصیصی که از بودجه داده می شود باید خروجی آن بررسی شود و آن چه در اختیار تجار و بازرگانان و تشکیلات اداری سازمان ها و وزارت خانه ها قرار می گیرد باید مشخص باشد چگونه مصرف شده است.

وی گفت: اگر تولید در کشور باشد مشکلاتی که در بودجه و تخصیص پیدا می شود حل می شود و باید به تولید کمک شود تا مردم امیدوار به کار تولیدی در کشور باشند و اعطای تسهیلات باید به جا و به موقع خودش و با تضمین بهره وری لازم باشد و در این صورت بانک و دولت خسارت نمی دهند.

حسینی بوشهری افزود: دیگر موضوع مهم سازمان برنامه و بودجه عملیاتی کردن بودجه است و چند سال است شعار عملیاتی کردن بودجه داده می شود ولی در مقام عمل آن چه که دولت دنبالش هست کمتر اتفاق می افتد و باید بدانیم بودجه کجا هزینه شده و گزارش هزینه کرد بودجه ها در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گیرد.

وی گفت: نظارت بر بودجه رکن اصلی است که گاهی به فراموشی سپرده می شود و گرانی و تورم گاهی به دلیل عدم نظارت کافی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.