معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: دانشجویان در روز ۱۶ آذر چهره و تصویر دانشجوی تراز انقلاب اسلامی را برای تاریخ ترسیم کردند و ما هم باید از جریانی که دانشجویان را به میدان کشاند، تجلیل و در جایگاه خود، به وظایفمان عمل کنیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه: دانشجویان در ۱۶ آذر تصویری از دانشجوی تراز انقلاب ترسیم کردند

به گزارش قدس آنلاین، علی باقری ظهر امروز در جلسه «حمایت از فلسطین؛ از شعار تا عمل» که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: این روزها مردم فلسطین در مقابل شقی‌ترین مردمان ایستاده‌اند که حداقل وظیفه ما حمایت از آنها است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش دانشجویانی که روز ۱۶ آذر با تلاش‌های آنان رقم‌ خورد، افزود: این دانشجویان چهره و تصویر دانشجوی تراز انقلاب اسلامی را برای تاریخ ترسیم کردند و ما هم باید از جریانی که دانشجویان را به میدان کشاند، تجلیل و در جایگاه خود، به وظایفمان عمل کنیم.

وی افزود: آنچه که در جریان ۱۶ آذر و حرکت دانشجویان در متن و بطن جامعه خود را نشان داد این است که دانشجو بر اساس مسئولیتی که بر عهده دارد به میدان آمده و مطالبه‌گری می‌کند. معنی مطالبه‌گری پیشرو بودن در میدان است و این همان رویکردی است که یک بسیجی دارد.

باقری تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، به نیروهای نظامی ما صدمات بسیاری وارد شد و در شرایطی که هنوز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل نگرفته بود، بسیج و نیروهای بسیجی وارد میدان شدند و به مبارزه با دشمن و دفاع از کشور اقدام کردند و افرادی همچون شهید فهمیده پدید آمدند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با طرح این سوال که در صحنه بین المللی آنچه که باعث شده دشمنان به تقابل با ما برخیزند چیست؟ توضیح داد: آمریکا اعلام می کند که اعمال تحریم های هوشمند علیه ایران به این دلیل است که کشورمان در عرصه فناوری و صنعت و هسته‌ای درحال پیشرفت است و در دوره اوباما به بعد تحریم‌های فلج‌کننده اعمال کردند اما در این شرایط ایران بازهم از پیشرفت‌های خود دست برنداشت. بنابراین در دوره ترامپ، تحریم‌های کارزار فشار حداکثری اعمال شد.

باقری ادامه داد: پیشرفت های کشورمان حاصل تلاش دانشگاهیان است و نکته مهم‌تر اینکه، تمامی این تلاش ها در راستای تامین نیازهای ضروری جامعه انجام شده و این موضوع که ما دارای چنین توانمندی هستیم که حتی توان ساخت و تولید موشک نقطه زن را داریم، بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.