وزیر خارجه عمان در نشست خبری با همتای ایرانی با بیان اینکه امنیت و ثبات در منطقه محقق نمی‌شود، مگر با پایان اشغالگری، خواستار اقدام سریع‌تر برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه شد.

وزیر خارجه عمان: امنیت و ثبات در منطقه محقق نمی‌شود، مگر با پایان اشغالگری

به گزارش قدس آنلاین، در سومین روز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان امروز (یکشنبه) ۱۲ آذر ماه به تهران سفر کرد تا با همتای ایرانی حسین امیرعبداللهیان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی بپردازد.

او پس از اینکه مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت و با وی به گفت‌وگو نشست، در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران گفت که روابط دو کشور رو به گسترش است و بر پایه‌های مستحکمی چون حسن همجواری و ارزش‌های برادرانه و دینی استوار است که قطعا منافع متقابلی برای دو کشور و دو ملت دوست و برادر دارد.

وزیر خارجه عمان بیان کرد: بیستمین نشست کمیسیون مشترک بین دو کشور قرار است در تهران برگزار شود و طی مدت اخیر شاهد بودیم که تحولات مثبتی در خصوص همکاری دوجانبه در مسائل مختلف از جمله تجاری، اقتصادی و.. هستیم.

وی گفت: خیلی خوشبین هستیم به لطف رهنمودهای رهبری دو کشور این پرونده‌ها پیگیری شود و شاهد گسترش روابط اقتصادی و تجاری و ... دو کشور خواهیم بود.

البوسعیدی گفت: ایمان و باور داریم مشورت‌های سازنده و مستمر بین دو کشور مهم است و می‌تواند تفاهم متقابل را برای مقابله با چالش‌هایی که در منطقه و در جهان به صورت کلی وجود دارد افزایش دهد.

وزیر خارجه عمان بیان کرد: درباره آخرین تحولات اسفبار در فلسطین و غزه و ادامه حملات رژیم صهیونیستی که غیرنظامیان را مورد هدف قرار می‌دهد و مدارس و بیمارستان‌ها و ... را مورد هدف قرار می‌دهد و به شدت این تهاجم نظامی وحشیانه این رژیم را محکوم می‌کنیم.

وی گفت:‌ شهدا نزد خدا زنده هستند و بر ادامه تلاش های سیاسی و دیپلماتیک دو کشور تأکید کردیم و اینکه خواسته‌های خود را از جامعه جهانی برای عمل به مسؤولیت‌هایش برای توقف جنگ مطرح کردیم که محاصره ظالمانه از غزه برداشته شود و کمک‌های انساندوستانه به آنها برسد.

وزیر خارجه عمان ادامه داد: در سلطنت عمان بر اهمیت تلاش‌ها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه تأکید می‌کنیم و در این چارچوب به دنبال این هستیم اقدامات را به صورت نزدیک با ایران و سایر کشورهای دوست و برادر و طرف‌های منطقه‌ای ادامه دهیم تا این بحران را حل کنیم و به جهانیان بگوییم باید هر چه سریع‌تر اقدام کنند برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی.

وی گفت: به هیچ وجه امنیت و استقرار در منطقه محقق نمی‌شود مگر با پایان اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطین براساس قانون و حقوق بین‌الملل.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.