مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه در مرحله اضطرار نیست.

یک مسئول: آلودگی هوای ارومیه در مرحله اضطرار نیست

به گزارش قدس آنلاین سعید شهندامروز، ۱۳ آذرماه در جلسه کارگروه بررسی آلودگی هوای شهر ارومیه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: براساس اعلام هواشناسی استان، پایداری و سکون هوا و پدیده وارونگی دما، احتمال بروز آلودگی قابل پیش بینی بود که براساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش، کیفیت هوا طی روز گذشته و امروز متغییر و از ۹۰ تا ۱۱۸ در نوسان بود. 

وی ادامه داد: میانگین شاخص کیفیت هوای ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته، زیر ۱۰۰ بود که قابل قبول است و جای نگرانی نیست و شاخص کیفیت هوا در شرایط اضطراری نیست. 

شهند ادامه داد: با تغییر پایداری هوا، کیفیت هوا نیز بهبود خواهد یافت. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه متاسفانه بار ترافیکی شهر هم بسیار بالا  و قطعا تاثیرگذار در تغییر شاخص آلودگی است، گفت: با توجه به شرایط فعلی، سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای از تردد غیر ضروری خودداری کنند. 

وی خاطر نشان کرد: در حال آماده باش هستیم و در صورتی که شاخص کیفی هوا به بیش از ۱۵۰ برسد، دستورالعمل‌های لازم صادر و اجرایی خواهد شد چرا که سلامت شهروندان، خط قرمز است. 

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی نیز با اشاره به شرایط جوی استان طی هفته جاری گفت:  انتظار می رود تا چهارشنبه وضعیت کیفی هوا همچنان در وضعیت پایدار و سکون است. 

صابری ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، انتظار می‌رود از بعدازظهر چهارشنبه، با ورود سامانه بارشی و وزش باد، کیفیت هوا بهبود یابد. 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.