‌وزیر اقتصاد با بیان اینکه بیش‌از ۶ سال است که نرخ تورم بالا به کشور و مردم و سفره مردم فشار ‌آورد، گفت:‌ پرونده مالیاتی را به استان ها برگرداندیم و تصمیم گرفتیم استان‌ها و جامعه را توانمندسازی کنیم.

وزیر اقتصاد: ۶ سال ‌نرخ تورم بالا به کشور ‌و سفره مردم فشار آورد/ نوسانات بورس‌ ربطی به دولت‌ ندارد

به گزارش قدس انلاین، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: زنجان ریل درستی دارد و متاسفانه در برخی استان‌ها ریل درستی نداریم. زنجان به جهت خروجی‌ها و بهره‌وری عملکرد عملکرد قابل دفاعی دارد.

وی گفت: زنجان به جهت نشاط اقتصادی به معنای حضور و نرخ مشارکت مردم جزو چند استان نخست در کشور است و همین طور زنجان در شاخص بیکاری جزو چند استان خوب کشور است. زنجان به جهت استفاده از منابع مالی و بانکی بالای ۱۰۰ درصد است که اگر میخاست قانون رعایت شود زنجان باید حدود ۸۷ درصد از تسهیلات بانکی استفاده می‌کرد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بیش‌از ۶ سال است که نرخ تورم بالا به کشور و مردم و سفره مردم فشار می‌آورد، مطرح کرد: با تمام این مسائل که قبول داریم در کل کشور وجود دارد، ولی تصویر هوایی بالای استان زنجان در حوزه اقتصادی خوب است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از جذابیت‌ها و یا عدم داشتن جذابیت در جلسه شورای اداری هر استانی تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: همین رفتار مدیران هر استان سبب می‌شود که سرمایه‌گذار تصمیم می‌گیرد که در چه استانی سرمایه‌گذاری کند.

خاندوزی تصریح کرد: قبول داریم که قوانینی در کشور حاکم است و بسته به این قوانین برخی سرمایه‌گذاران تصمیم می‌گیرند که در کشورمان و یا دیگر کشورها سرمایه‌گذاری کنند یا خیر ولی در حالت کلی رفتار مدیران و معاونان و مسئولان ملی و استانی برمی‌گردد که یک سرمایه‌گذاری را جذب و یا دفع کنند.

وی با بیان اینکه روند مولدسازی در کشور کند حرکت کرد و بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای را با وزیر کشور امضا کردیم که این روند در استان‌ها انجام شود و اختیارات استان‌ها را افزایش دادیم، گفت: اگر بازهم روند وجود دارد که اختیارات افزایش دهیم ، تمایل داریم افزایش دهیم.

خاندوزی تصریح کرد: پرونده مالیاتی را به استان ها برگرداندیم و تصمیم گرفتیم استان‌ها و جامعه را توانمندسازی کنیم. از سوی دیگر تمرکز مالی شرکت‌ها در تهران را به استان‌ها برگرداندیم تا مدیر مالی استان قدرت مانور زیادی داشته باشد. وقتی مسئولان استانی اختیارات زیادی داشته باشد قطعاً پاسخگو هم خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تمرکز خود را بر موضوع مولدسازی قرار دارم ، عنوان کرد: از ظرفیت مولدسازی باید برای پروژه‌های عقب افتاده و نیمه کاره استفاده کنیم. از استانداران درخواست دارم از تهاترهای بین دستگاهی پرهیز کنند.

وی تشریح کرد: موضوع سهام عدالت یک مانع حقوقی در معاونت حقوقی دولت وجود دارد و بخش مهمی از سهام‌های دولت بیشتر از آن خلاف قانون است و باید یک راهکار مهم پیدا کنیم تا بتوانیم از سهام‌های دیگر شرکت‌ها استفاده کنیم. سپردن سهام غیربومی به مردم یک نوع اجحاف است و باید از بهترین نوع سهام به مردم واگذار کنیم.

خاندوزی در پاسخ به واکنش یکی از نمایندگان استان درباره عملکرد ضعیف بورس در کشور گفت: نوسانات بورسی در هر کشوری به سازمان‌ بورس و سازمان‌های دولتی ربطی ندارد و  اینطور نیست که بورس نیویورک ضعیف عمل می‌کند پس باید حتما رئیس بورس نیویورک تغییر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.