معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امکان اخذ شناسه رهگیری برای دستگاه‌های استخراج رمزارز این استان در سامانه جامع تجارت با هدف ساماندهی رمزارزها فراهم شده است.

ثبت دستگاه‌های رمز ارز خراسان رضوی در سامانه تجارت الزامی شد

به گزارش قدس خراسان، بخشعلی بیاتی قله زو اظهار کرد: دارندگان دستگاههای رمز ارز در خراسان رضوی تا ۱۵ دی‌ ماه سال جاری مهلت دارند تا نسبت به ثبت آن‌ها و دریافت شناسه رهگیری برای دستگاه‌های خود در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: طبق اعلام وزارت صمت، دریافت شناسه کالا از طریق سامانه جامع تجارت از ابتدای دی‌ماه سال جاری امکانپذیر بوده و این الزام شامل حال دستگاه‌های استخراج رمزارز بهره‌برداری نشده نیز می‌شود.

وی گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی که دارنده جواز تأسیس و یا پروانه بهره‌برداری تولید استخراج رمزارز هستند، می بایست نسبت به گرفتن یکتای رهگیری اقدام کنند؛ مطابق تأکید وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسئولیت عواقب ناشی از عدم اقدام به موقع در این خصوص به طور مستقیم بر عهده دارندگان دستگاه‌های مذکور است.

بیاتی قله‌زو افزود: مطابق با تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کلیه کالاهای مشمول این ضوابط از جمله تولید داخل یا وارداتی که به صورت تجاری برخلاف ضوابط تعیینی دولت خرید، فروش، حمل یا نگهداری می‌شوند، در حکم کالای قاچاق بوده و با عنوان کالای موضوع قاچاق از آن‌ها یاد می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: همه افراد شامل استفاده‌کنندگان، دارندگان، مونتاژکاران و حتی افرادی که در نگهداری دستگاه‌های استخراج رمزارز در حال فعالیت هستند، مشمول این ماده قانونی هستند و باید به منظور پیشگیری از عواقب قانونی، نسبت به اخذ شناسه رهگیری دستگاه‌ها از سامانه جامع تجارت اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.