بانک جهانی برای توسعه انرژی، کشاورزی، حمایت اجتماعی و دیگر زمینه‌های اولویت‌دار در ازبکستان به این کشور معادل ۸۰۰ میلیون دلار وام تسهیلاتی اختصاص می‌دهد.

وام ۸۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی به ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، بانک جهانی برای توسعه انرژی، کشاورزی، حمایت اجتماعی و دیگر زمینه‌های اولویت‌دار در ازبکستان به این کشور معادل ۸۰۰ میلیون دلار وام تسهیلاتی اختصاص می‌دهد.

این وام برای اجرای مرحله جدید اصلاحات اجتماعی، اقتصادی و اقلیمی هزینه خواهد شد.

میزان بازپرداخت وام برای ازبکستان به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود که این کشور می‌تواند منابع مالی قابل توجهی را صرفه جویی و برای اجرای وظایف اولویت‌دار اجتماعی و اقتصادی هزینه کند.

بر اساس این گزارش، دولت ازبکستان تلاش می‌کند تا سال ۲۰۲۶ میلادی نرخ فقر را دو برابر کاهش دهد. برای دستیابی به این هدف رشد اقتصادی سریع‌تر مورد نیاز است که با کاهش کنترل دولت بر اقتصاد و تبدیل بخش خصوصی به نیروی محرکه اصلی توسعه اقتصادی امکان‌پذیر است.

وام بانک جهانی اساساً برای زمینه‌های انرژی، ریلی، صنایع شیمیایی، کشاورزی، پایین آوردن پیامدهای اقلیمی، حمایت اجتماعی، حمایت زنان در برابر خشونت، سازگاری با تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست، گذار به اقتصاد سبز اختصاص خواهد شد.  

ازبکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی به عضویت بانک جهانی درآمد و این بانک از سال ۱۹۹۵ میلادی برای اجرای طرح‌ها در زمینه‌های خصوصی‌سازی، رشد بخش مالی، مدرنیزه کردن کشاورزی، الکتروانرژی، بهبود زیرساخت‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش به ازبکستان بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار وام داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.