لیست بیست نفره پرسپولیس در دربی پیش رو نسبت به بازی قبلی با استقلال حداقل هفت تغییر خواهد داشت.

پرسپولیس و ۷ تغییر غیرمنتظره نسبت به آخرین دربی!

به گزارش قدس آنلاین، پرسپولیس دهم خردادماه در آخرین مصاف خود با  استقلال، در چارچوب فینال حساس جام حذفی، حریف سنتی خود را با نتیجه دو بر یک طی ۱۲۰ دقیقه شکست داد و فاتح جام حذفی ایران شد. آن دیدار آخرین مسابقه فصل بود و هیچکس از پرسپولیسی‌ها  میان شادی بزرگ پس از کسب دوگانه ایران خیال نمی‌کرد تیم یحیی دچار مشکلات و چالش‌های زیادی بشود.

پس از پایان فصل با توجه به محدود شدن تعداد نفرات لیست بزرگسال، اسکواد پرسپولیس کوچک‌تر شد و این تیم در حال حاضر فقر چشمگیری را در برخی پست‌ها تجربه می‌کند. به این ترتیب باتوجه به بازیکنان جدا شده و چند مصدوم سرخ‌ها، لیست یحیی حداقل هفت تغییر خواهد داشت.

در چارچوب دروازه پرسپولیس همچنان بیرانوند قرار دارد و او در تمام بازی‌های فصل به میدان رفته است. در خط دفاعی پرسپولیس باتوجه به مصدومیت رباط صلیبی پورعلی‌گنجی دیگر خبری از او نیست و حسین کنعانی که ابتدای فصل به این تیم بازگشت در ترکیب جای او را خواهد گرفت. گئودگی گولسیانی نیز که فصل پیش را با قرمزها رویایی سپری کرده بود، در دربی پیش رو نیز مورد اطمینان یحیی قرار دارد. دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی نیز همچنان مدافعان کناری ترکیب پرسپولیس هستند تا در خط دفاع فقط یک تغییر وجود داشته باشد.

در خط هافبک پرسپولیس در آن مسابقه سروش رفیعی و میلاد سرلک حضور داشتند که حالا باتوجه به اضافه شدن مسعود ریگی به اسکواد پرسپولیس باید دید نظر نهایی یحیی برای ترکیب تیمش چه خواهد بود. سعید صادقی و مهدی ترابی نیز همچنان وینگرهای مورد اطمینان کادرفنی قرمزپوشان هستند.

اما خط حمله پرسپولیس نسبت به دربی قبلی کاملا متفاوت خواهد بود. وحید امیری که در آن مقطع به عنوان مهاجم سایه کار می‌کرد، به دلیل مصدومیت اغلب بازی‌های این فصل را از دست داده و در دسترس کادرفنی قرار ندارد. عیسی آل‌کثیر نیز در آن بازی مهاجم فیکس سرخپوشان بود. بنابراین هشت بازیکن ترکیب ثابت یحیی در دربی ۱۰۱ می‌توانند بازهم در ترکیب ثابت قرار بگیرند. در خط حمله اما احتمال زیاد شهاب زاهدی بازی خواهد کرد و گل‌محمدی انتخاب‌های دیگری مثل باهویی، عمری و عالیشاه را نیز در خط حمله خود دارد.

اما عمده تغییر پرسپولیس روی نیمکت این تیم است. یحیی گل‌محمدی برای دربی قبلی در شرایطی که لئاندرو پریرا و سیامک نعمتی را خط زده بود همچنان وضعیت خوبی روی نیمکت داشت.

در دربی قبلی احمد گوهری نیمکت نشین بود اما حالا بیرانوند جانشین مطمئنی ندارد و پرسپولیس از گلرهای آکادمی خود روی نیمکت استفاده می‌کند. شیخ دیاباته و مهدی عبدی نیز دو مهاجمی هستند که از پرسپولیس جدا شدند و در دربی قبلی گزینه‌های آلترناتیو خط حمله این تیم بودند. دیگر جدا شده نیمکت نشین پرسپولیس در دربی خاطره انگیز قبلی نیز کمال کامیابی‌نیا بود.

در آن مسابقه امید عالیشاه نیمکت نشین بود و با رفتن به زمین گل قهرمانی را زد. او تازه از بند مصدومیت رها شده و شاید دوباره روی نیمکت بنشیند. فرشاد فرجی و سینا اسدبیگی نیز دیگر نیمکت نشینان پرسپولیس در آن مسابقه بودند که همچنان نیمکت نشین هستند. در نهایت محمد عمری جایی در ترکیب ثابت دربی قبلی نداشت که ممکن است این بار از ابتدا مقابل آبی‌ها به میدان برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.