سخنگوی دولت موقت طالبان امروز ادعای مقامات پاکستانی مبنی بر اینکه منشا حملات تروریستی، افغانستان بوده است را رد کرد.

طالبان: حملات تروریستی در پاکستان هیچ ربطی به افغانستان ندارد

به گزارش  قدس آنلاین، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه در واکنش به ادعای مقامات پاکستانی مبنی بر اینکه منشا حملات تروریستی در آن کشور، افغانستان بوده است، اعلام کرد: نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت خیبر پختونخواه حضور قدرتمندی دارند و لذا این کشور قادر است از چنین حملاتی در خاک خود جلوگیری کند. نسبت دادن هر موضوع به کشور دیگر راه حل نیست.

سخنگوی دولت موقت طالبان در مصاحبه با تلویزیون ملی این گروه در افغانستان از این حادثه ابراز تاسف کرد و افزود: اگر اسلام آباد این حمله را بررسی کرده و جزییات آن را در اختیار ما قرار بدهد، تحقیقات خود را انجام خواهیم داد.

این در حالیست که ارتش پاکستان دیروز سه شنبه تایید کرد که حداقل ۲۳ نفر از نیروهای امنیتی این کشور در یک حمله انتحاری به پاسگاه پلیس در دره اسماعیل خان کشته شدند.

در پی این حمله، وزارت امور خارجه پاکستان با احضار کاردار سفارت دولت موقت طالبان در اسلام‌ آباد، خواستار استرداد عاملان این حادثه خونین شده بود.

در همین حال، برخی رسانه‌ های پاکستانی با استناد به پیامی در شبکه‌ های اجتماعی مدعی شدند که حمله روز گذشته در ایالت خیبرپختونخواه توسط فردی به نام قاری شاکر از نیروهای طالبان افغانستان انجام شده است.

از سوی دیگر، خواجه محمد آصف، از وزیران دفاع سابق پاکستان اعلام کرد که منشا تروریسم تنها در افغانستان است. وی گفت که برادر همسایه نباید اجازه دهد که از کشورش علیه پاکستان استفاده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.