رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: یکی از مشکلات پیش روی این سازمان کمبود نیرو در ایستگاه‌ها است که برای حل این مشکل به دنبال مجوز برای جذب ۳۰۰ نیروی جدید هستیم.

رییس سازمان هواشناسی کشور: جذب ۳۰۰ نیروی جدید در دستور کار هواشناسی کشور قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین"سحر تاجبخش مسلمان" امروز –پنجشنبه- در دیدار با استاندار مازندران در ساری اظهار کرد: برای بهبود عملکرد در ایستگاه‌های هواشناسی کشور جذب نیروهای جدید یک ضرورت است.

وی با بیان این که مازندران از جمله استان‌های مهم در حوزه هواشناسی کشور محسوب می‌شود، افزود: با توجه به قرار داشتن مازندران بین دریای خزر و رشته کوه البرز، بررسی هواشناسی در این استان برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: سال آینده ۱۰ ایستگاه هواشناسی در مازندران ایجاد می‌شود که برای این امر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. همه تجهیزات برای توسعه این ۱۰ ایستگاه هواشناسی مازندران خریداری شده و در انبارها موجود است.

این مسوول تصریح کرد: در حال حاضر ایستگاه هواشناسی نوشهر مستقر در فرودگاه این شهر از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست که انتظار می‌رود متولیان امر در فرودگاه قطعه زمینی در اختیار هواشناسی قرار دهند تا این ایستگاه به شکل مطلوبی تجهیز و بازسازی شود.

رییس سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که امسال در این استان ۳۵۰ میلیارد ریال در حوزه هواشناسی سرمایه‌گذاری شده است، از مسوولان مازندارن خواست تا زیرساخت توسعه ۱۰ ایستگاه هواشناسی مازندران را فراهم کنند.

تاجبخش افزود: حجم زیاد کار ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق صعب‌العبور برای نیروهای این سازمان ملال‌آور است. در برخی از ایستگاه‌های هواشناسی ما باید چهار نیرو حضور داشته باشد که در حال حاضر ۲ نفر در این ایستگاه‌ها داریم.

این مقام مسوول تصریح کرد: در حال حاضر ایستگاه هواشناسی نوشهر مستقر در فرودگاه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست که انتظار می رود متولیان امر در فرودگاه قطعه زمینی در اختیار هواشناسی قرار داده تا این ایستگاه بازسازی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.