عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت حمایت از دانش بنیان ها را ویژه ببیند چون جربه موفقی در بومی سازی داشته و توانسته اند علاوه بر کاهش ارزبری به میزان 1.3 میلیارد دلار، در توسعه تجارت خارجی نیز نقش داشته باشند. اولویت اصلی حمایت دولت و مجلس در زمینه بومی‌سازی حمایت از تولید بار اول باشد.

اولویت اصلی دولت و مجلس در زمینه بومی‌سازی صنعتی در کشور حمایت از تولید بار اول باشد

بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد حمایت از تولید بار اول، گفت: مجلس در قانون دانش بنیان به دستگاهها اجازه داد که دانش بنیان ها را حمایت کنند و حتی خودشان پای کار بیایند و قسمتی از هزینه ها را پرداخت کنند. شرکت های دانش بنیان نیز باید مورد توجه و اقبال قرار گیرند.  بنابراین با این اقدامی که در قانون قرار است انجام شود زمینه برای فعالیت دانش بنیان‌ها  فراهم می شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در معرض تحریم های گسترده و بویژه تحریم در حوزه تکنولوژی های پیشرفته هستیم واینها برای ما تهدید است اینکه دشمنان و رقبای ما به صورت جدی از نقاط ضعف ما استفاده می کنند تهدید است فرصتی که مقابل اینها داریم استفاده از توانمندی های نیروهای انسانی مان است.

محبی نماینده مجلس افزود: ما جوانان فارغ التحصیل تحصیل‌کرده خوبی را در کشور داریم که این فرصت است که باید با این فرصت آن تهدیدها را خنثی کنیم. اگر جوانان ما توانمندی فنی دارند و توانمندی مالی ندارند باید دولت ورود کند و نیازهای مالی آنها را برطرف کند. دستگاهها باید ورود کنند و حمایت کنند. دولت باید ویژه به موضوع نگاه کنند و از واردات جلوگیری کند.

محبی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید اولویت شان در حمایت از تولیدات داخل ،تولید بار اول باشد، خاطر نشان کرد: یکی از کمک ها برای خرید کالای داخلی جلوگیری از واردات است به محض اینکه در داخل نیاز ما برطرف می شود باید از واردات جلوگیری شود. دولت حمایت از دانش بنیان ها را ویژه ببیند چون تولید بار اول تجربه موفقی در بومی سازی کشور داشته است و توانسته است علاوه بر کاهش ارزبری کشور به میزان 1.3 میلیارد دلار، در توسعه تجارت خارجی کشور نیز نقش داشته باشد. اولویت اصلی حمایت دولت و مجلس در زمینه بومی‌سازی صنعتی در کشور ما در حمایت از تولید بار اول باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.