معاون حقوقی رئیس جمهور به سوالی که در روزهای اخیر اذهان عمومی را درگیر کرده پاسخ داد. اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران از رژیم صهیونیستی به دلیل ترور شخصیت‌ها و چهره‌های نظامی و مستشاری خود در محاکم بین المللی شکایت نمی‌کند؟

چرا ایران از اسرائیل برای ترورها شکایت نمی‌کند

قدس آنلاین: دکتر محمد دهقان درباره دلیل اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران با وجود اعتراف و اذعان رسمی مقامات اسرائیل به ترور شهید سید رضی موسوی و برخی دیگر از مستشاران نظامی کشورمان در گذشته از این رژیم در محاکم بین المللی طرح دعوا نمی‌کند، گفت: ما رژیم صهیونیستی را  به رسمیت نمی‌شناسیم. اسرائیل یک کشور نیست و  ما با اصل وجودی و ماهیت آن مشکل داریم بنابراین بنا هم نداریم که از این رژیم در محاکم بین المللی شکایتی را مطرح کنیم.

وی افزود: بحث ما با رژیم صهیونیستی یک بحث حقوقی نیست، بلکه فراتر از  موضوعات حقوقی است. اسرائیل یک حکومت و رژیم جعلی است و از ابتدای انقلاب تا نون، امام راحل و مقام معظم رهبری موضع و نگاه ثابتی نسبت به آن داشته‌اند و رئیس جمهور هم دیدگاهشان را در مورد این ریم و حادثه رخ داده بیان کردند. ما این رژیم را غاصب و سرزمین های فلسطینی ها را اشغال شده می دانیم. سرزمینی که متعلق به همه فلسطینی ها است.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: کاری که رژیم صهیونیستی در فضای موجود انجام داد و ترور یکی از فرماندهان و مستشاران ارشد نظامی ما در سوریه پس از شکست های نظامی که در  غزه متحمل شد و  اقرار به اینکه ماشین جنگی این رژیم نتوانست در برابر گروه مجاهد  بنام حماس مقاومت کند و علی رغم حملات وحشیانه و بمباران کودکان و زنان و مردم غیر نظامی دستاوردی داشته باشد، یک حرکت از سر استیصال  و برای منحرف کردن افکار عمومی است.

انتهای پیام/

وی تصریح کرد: این رژیم تاوان اقدامات خود از جمله ترور اخیر را در زمان مقتضی و به سختی در میدان دیگری پس خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.