عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید از طریق سیستم های مالیاتی هوشمند به کشف فرارهای مالیاتی بپردازد به طوری که امکان پرداخت نکردن مالیات وجود نداشته باشد. در این میان برخی به دنبال حاشیه سازی و فرار مالیاتی هستند که دولت ملزم است با اجرای کامل سامانه مودیان به مبارزه با این قشر بپردازد.

اجرای سامانه مودیان و شفافیت مالی؛ محور اصلی مبارزه با فراریان مالیاتی

یکی از اقدامات مهم در زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی مشاغل و شرکت‌ها و همچنین بخش غیرشفاف و زیرزمینی اقتصاد کشور، تمرکز بر شفافیت جریان مالی و همچنین جریان کالایی در کشور است؛ به این ترتیب، با اجرای این سطح از شفافیت مالی، اولا جلوی قاچاق کالاها گرفته خواهد شد و همچنین موجب خواهد شد که دولت بتواند در زمینه تحقق عدالت مالیاتی، با فراریان مالیاتی مبارزه کند و به این ترتیب بدون فشار به مردم، تحول بزرگی در نظام مالیاتی رقم بزند.

بستر اصلی تحقق این موضوع، بحث اجرای سامانه مودیان و شفافیت مالی بخش های مختلف اقتصادی است که از این طریق امکان پذیر خواهد شد و بیشترین کسانی که نسبت به اجرای کامل سامانه مودیان واهمه دارند، فراریان مالیاتی هستند که نسبت به شفاف شدن و جلوگیری از فرار مالیاتی شان ترس دارند و از همین رو نسبت به اجرای قانون دست اندازی و سنگ اندازی خواهند کرد.

در همین رابطه پیرامون اهمیت اجرای کامل سامانه مودیان و لزوم پیوستن مشاغل خاص و پردرآمد با فرار مالیاتی به این سامانه با آقای اللهویری دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

اللهویری دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اقداماتی که دولت در راستای شفاف سازی درآمدها و سود مشاغل مختلف و اطلاعات محور کردن مالیات ستانی از آن ها به اجرا می گذارد، در نهایت به نفع مردم است. باید در نظام مالیاتی به سمت مبارزه جدی با فرار مالیاتی از طریق شفافیت مالی برویم

دهقانی خاطرنشان کرد: موضوع اساسی در اصلاح نظام مالیاتی کشور این است که به سمت عدالت مالیاتی حداکثری حرکت کنیم. تمامی سیاست گذاری ها در این راستاست که جلوی فرار مالیاتی را بگیریم و مراقبت کنیم که به کسی ظلم نشود. به ویژه اقشار ضعیف جامعه نباید تحت فشار مالیاتی قرار بگیرند.

دهقانی گفت: دولت باید از طریق سیستم های مالیاتی هوشمند و اجرای کامل سامانه مودیان به کشف فرارهای مالیاتی بپردازد. افراد باید متناسب با درآمدی که دارند، مالیات بپردازند و امکان پرداخت نکردن مالیات وجود نداشته باشد. در این میان برخی به دنبال حاشیه سازی و فرار از پرداخت مالیات با عدم شفافیت هستند که دولت ملزم است با اجرای کامل سامانه مودیان و شفافیت مالی حاصل از آن، به سمت مبارزه با این فراریان از شفافیت و پرداخت مالیات واقعی برود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: مالیات از دارایی مردم گرفته نمی شود و کسی مورد ظلم قرار نمی گیرد. مالیات از سودی که افراد دارند و از درآمدی که کسب می کنند، اخذ می شود. مالیات 20 الی 25 درصدی از سود افراد گرفته می شود و همگان باید به پرداخت این مبلغ متعهد باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.