معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۴۰۰ کیلوگرم پوشاک دست دوم غیربهداشتی (تاناکورا) در مشهد کشف و ضبط شد.

۴۰۰ کیلوگرم پوشاک دست دوم در مشهد کشف و ضبط شد

به گزارش قدس خراسان، بخشعلی بیاتی قله زو اظهار کرد: این البسه مستعمل که روز دوشنبه، ۱۱ دیماه از سوی یک واحد صنفی در فضای مجازی به صورت گسترده تبلیغ شده بود، در قالب اجرای طرح تشدید بازرسی از واحدهای عرضه کننده پوشاک غیربهداشتی تاناکورا و رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، در اقدامی مشترک به همراه نماینده پلیس اماکن نیروی انتظامی مشهد از یک منزل مسکونی کشف شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در تشریح این تخلف افزود: کالاهای مکشوفه به انبار اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان منتقل و ضمن تشکیل پرونده قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، به منظور رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی گفت: برای مبارزه با پوشاک قاچاق و حفظ حقوق تولیدکنندگان داخلی، طرح شناسه کالا در حوزه پوشاک به صورت رسمی در وزارت صمت در حال اجرا ‌است که در آن اقدامات لازم با هدف شناسایی و ردیابی قاچاقچیان و محصولات نامناسب، صورت گرفته و کنترل‌های دقیقی بر روی واردات و توزیع پوشاک می شود.

بیاتی قلعه زو افزود: با اجرای طرح شناسه پوشاک، امیدواریم که فعالیتهای قاچاق و امکان دسترسی به کالاهای قاچاق نیز کاهش یابد و با توجه به حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی در صنعت پوشاک، گامی مؤثر در مسیر تقویت بازار داخلی و حفظ حقوق تولیدکنندگان ایرانی برداشته شود، که این اقدام می‌تواند به تقویت صنعت پوشاک داخلی کمک کرده و به بالابردن کیفیت و استانداردهای محصولات صنعتی کشور کمک کند.

وی با اشاره به مقابله با ویژندهای محرز قاچاق پوشاک گفت: بخشی از وظایف وزارت صمت شناسایی و اعلام فهرست ویژندهای قاچاق است، که این مهم انجام شده و در دستور کار بازرسان و کارشناسان معاونت بازرسی وحمایت از مصرف کنندگان خراسان رضوی قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.