فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت سایبری، هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی جزو اولویت‌های ما در نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

دریادار ایرانی: استفاده از هوش مصنوعی جزو اولویت‌های نیروی دریایی ارتش است

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه خلیج فارس میزبان دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

در این نشست، محمد مدرسی ضمن خیرمقدم به فرماندهی نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه گفت یاد و خاطره سردار سلیمانی در سالروز عروج این بزرگ تبریک و تسلیت و همچنین ولادت حضرت فاطمه زهرا، روز زن و مادر نیز تبریک گفت.

مدرسی در این نشست ضمن خیر مقدم به فرماندهی نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشگاه خلیج فارس کارهای ارزشمندی را در حوزه‌های فنی و ساخت قطعات مورد نیاز شناورها، سیستم رانش و ارتعاشات و مانیتورینگ آن، اعلام خطر آنلاین، تفسیر و مشخص کردن خرابی ها را با نیروی دریایی بوشهر شروع کرده که امیدواریم در آینده شاهد همکاری های بیشتر آن باشیم.

در ادامه این نشست، رئیس دانشگاه خلیج فارس به تاریخچه‌ مختصری از تاسیس دانشگاه و معرفی آن پرداخت و افزود: ما در رتبه‌بندی‌ جدید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور هفت پله ارتقا را داشته ایم و اکنون رتبه اول بین دانشگاه‌های جوان در کسب درآمدهای صنعتی نیز داریم و در حوزه هوشمندسازی برق و فناوری های دریا، اینترنت اشیا و امنیت سایبری در بین دانشگاه های سرآمد کشور هستیم.

دریادار ایرانی در ادامه این نشست نیز یاد خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشتند و میلاد حضرت فاطمه زهرا، روز مادر و روز زن نیز تبریک گفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از رئیس دانشگاه برای برگزاری این همایش تقدیر کرد و افزود: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص امنیت دریایی ما امروزه می‌توان ادعا کنیم که با تکیه بر تجربه و دانش بومی کشور تسلط کافی برای امنیت دریاها را داریم.

وی با اشاره به استتفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، تاکید کرد که ما دانشگاه ها را پشتیبان اقتدار و امنیت کشور می‌دانیم.

فرماندهی نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما در حوزه‌های آبزی پروری نیز برای تعامل با دانشگاه اعلام آمادگی می کنیم. همچنین؛ امنیت سایبری، هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی نیز از اولویت‌های ما در نیروی دریایی است و ما نیز علاقه‌مند هستیم بیشتر از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از دانش و مهارت نیروهای علمی جوان کشور نیز برای ما اهمیت ویژه ای دارد و آنها موتور محرک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی می دانیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.