منابع رسانه‌ای از استعفای یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی در راستای جبران کسری بودجه این رژیم در نتیجه جنگ غزه خبر دادند.

استعفای وزیر کابینه نتانیاهو برای جبران کسری بودجه

به گزارش قدس آنلاین، خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد که عمیخای شیکلی، وزیر عدالت اجتماعی صهیونیستی در راستای طرح کاهش بودجه‌ وزارتخانه‌ها برای جبران هزینه‌های جنگی استعفا کرد.

اخیراً نیز منابع رسانه‌ای از تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بستن چند وزارتخانه به دلیل پیچیده شدن بحران بودجه این رژیم در نتیجه جنگ غزه پرده برداشتند.

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در این باره اعلام کرده بود، نتانیاهو درحال بررسی بستن چند وزارتخانه کوچک است. طبق این گزارش، گفته می‌شود که نتانیاهو قصد برکناری وزرای وزارتخانه‌های مذکور را ندارد و صرفاً وزارتخانه‌های آنها را خواهد بست.

رادیو رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش داد که نتانیاهو نگران فروپاشی ائتلاف کابینه است و به همین دلیل نمی‌تواند وزرای مذکور را برکنار کند.

پیشتر نیز شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که بنیامین نتانیاهو در حال بررسی بستن برخی از دفاتر دولتی و انتقال وجوه آنها برای پوشش هزینه‌های جنگ است. این در حالی است که برآوردهای رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که هزینه جنگ در غزه بیش از ۵۰ میلیارد دلار شده است.

عملیات فلسطینی طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی همزمان با هزینه‌های آن برای تجاوز به غزه که وارد چهارمین ماه شده، این رژیم را وارد بحران‌های متعدد و به‌ویژه بحران اقتصادی کرده است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.