۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 957045

نماینده شاهین شهر گفت: در آینده نزدیک معضل بزرگی برای تولید کنندگان شیر خام واحدهای دامداری و فرآورده‌های لبنی ایجاد خواهد شد و علی رغم نامه ارسالی به گمرک اقدامی صورت نگرفته‌است.

تذکری که وزیر اقتصاد برای شیر خشک گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در خصوص لزوم تسریع در اصلاح قیمت پایه صادراتی شیر خشک به منظور رفع مشکل انباشتگی در واحدهای تولیدی به سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی تذکر داد.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در تولید و فروش شیر خشک و انباشتگی آن در واحدهای تولید کننده بیان کرد: با مشکلات بوجود آمده، در آینده نزدیک معضل بزرگی برای تولید کنندگان شیر خام واحدهای دامداری و فرآورده‌های لبنی ایجاد خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: به همین منظور درخواست تعدیل قیمت پایه صادراتی شیر خشک صنعتی به شماره ۱۸۸۷۳ مورخ ۱۵/ آبان/۱۴۰۲ از سوی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به گمرک جمهوری اسلامی ارسال گردیده که متاسفانه علی رغم پیگیری‌ها بدون اقدام مانده است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: جهت جلوگیری از بحران در این واحدهای تولیدی ضروریست نسبت به پیگیری موضوع تا رفع مشکل اقدام شود.

طبق گفته سیاوش سلیمی، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک صنعتی‌؛ بنابر آمار، ماهانه بیش از ۱۸ هزار تن شیر خشک در کشور تولید می شود که ۶ هزار تن آن مصرف داخلی است و  بخش اعظم آن به سبب مازاد بر نیاز کشور باید صادر شود.

به گفته او، با احتساب تولید و مصرف داخل، میزان صادرات باید افزایش یابد تا کارخانجات شیر خشک توان پرداخت بهای شیر خام را داشته باشند که تحقق این امر نیازمند اصلاح ارزش پایه صادرات شیر خشک است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.