سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس معتقد است باید در زمینه انجام مناقصات پیرو فروش محصولات دانش بنیان، امتیازاتی به این شرکت ها داده می‌شد. با کمک قانون جهش تولید دانش‌بنیان و سازوکار تولید بار اول، مناقصات طولانی مدت و قوانین محدود کننده از جلوی راه فروش محصولات دانش بنیان برداشته شد.

قوانین محدود کننده از جلوی راه فروش محصولات این شرکت ها برداشته شد

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان  همواره مدنظر مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس ادامه داد: حمایت از شرکت های دانش بنیان امری کلیشه ای نیست لذا حمایت از این شرکت ها امروز برای کشور ما یک فریضه و واجب است.

نخعی با بیان اینکه همه دستگاه ها و سازمان ها باید از همه ظرفیت خود برای توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور استفاده کنند، ادامه داد: بی دلیل نیست که مقام معظم رهبری تاکیدات جدی در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان دارند چراکه دانش حرف اول امروز دنیا را می زند.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان برای همه مسئولین کشور یک فریضه  و واجب است، بیان کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان یک تکلیف مهم و است و باید موانع فروش محصولات این شرکت ها از پیش رو برداشته شود و در این زمینه نیز تولید بار اول به کمک دانش بنیان ها آمده است.

نخعی با بیان اینکه در قانون جهش تولید دانش بنیان مناقصات طولانی مدت و قوانین محدود کننده باید از جلوی راه فروش محصولات دانش بنیان برداشته شد، ادامه داد: باید در زمینه انجام مناقصات پیرو فروش محصولات دانش بنیان، امتیازاتی به این شرکت ها داده می‌شد. به واقع باید شرکت های دانش بنیان با «تولید بار اول» مورد حمایت قرار گیرند و این حمایت ها قانونی شود. با کمک قانون جهش تولید دانش‌بنیان و سازوکار تولید بار اول، مناقصات طولانی مدت و قوانین محدود کننده از جلوی راه فروش محصولات دانش بنیان برداشته شد

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این رو ایجاد کارگروه «تولید بار اول» با هدف ترک تشریفات و مناقصات در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان امری مناسب بوده و می تواند راهگشا باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.