نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه در بیمارستان‌های استان خراسان شمالی با کمبود پزشک مواجه هستیم و مراکز درمانی و سلامت شهری و روستایی استان نیاز به پزشک عمومی و متخصص دارند.

رنج بیمارستان‌های ‌خراسان شمالی از ‌کمبود پزشک

به گزارش قدس انلاین، سید محمد پاکمهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر خراسان شمالی اظهار داشت: برای افتتاح و راه اندازی کلینیک غربالگری سرطان پستان در خراسان شمالی ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه از هر شش بانو یک نفر مبتلا به سرطان پستان است افزود: این کلینیک زندگی و سلامت بانوان خراسان شمالی را تامین می‌کند هرچند برخی به دنبال این بودند افتتاح این مجموعه را به بعد از انتخابات موکول کنند.

نماینده مردم بجنورد گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از هر ۵ ازدواج یک ازدواج با مشکل ناباروری مواجه است. به طور کلی ۲۰ درصد زوجین از ناباروری رنج می‌برند که برای رفع این موضوع مرکز درمان ناباروری سطح ۳ با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در استان اجرا و افتتاح شد تا پایان ناباروری در استان اعلام شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و با بیان اینکه ۳۵ دانشجو برای بهمن ماه در این دانشکده ثبت‌نام کردند گفت: امروزه در بیمارستان های استان با کمبود پزشک مواجه هستیم و مراکز درمانی و سلامت شهری و روستایی استان نیاز به پزشک عمومی و متخصص دارند لذا تربیت نیروی پزشکی در استان از اهمیت  خاصی برخوردار است.

وی در خصوص راه‌اندازی و دپارتمان قلب در خراسان شمالی افزود: در حال حاضر روزانه ۳ الی ۴ عمل قلب باز در استان انجام می‌شود که این مهم باید از سوی رسانه‌ها در بین مردم جامعه اعتمادسازی شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی در استان گفت: خراسان شمالی ۳۰۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و همچنین شهرستان مرزی راز و جرگلان مرکز درمانی و بیمارستان ندارد که ضرورت اورژانس هوایی در استان را دو برابر می‌کند اما متاسفانه آخرین استانی بودیم که اورژانس هوایی در آن مستقر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.