عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه ایجاد تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می‌تواند راهگشای مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در فروش محصولاتشان باشد.

کارگروه «تولید بار اول» مانع از خروج ارز از کشور شده و تحریم‌ها را خنثی خواهد کرد

سید احمد آوایی در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم و مناقصات طولانی مدت در این بخش، گفت:کارگروه ایجاد تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می‌تواند راهگشای مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در فروش محصولاتشان باشد.

وی تصریح کرد: حتماً این امر می‌تواند حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را جدی‌تر کرده و توفیقات در مسیر پیش رو را بیشتر کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حمایت از تولید بار اول محصولات شرکت‌های دانش بنیان در قالب کارگروهی ویژه ، می‌تواند امر موثری باشد البته مشروط به این است که ما نظارتی بر عملکرد مدیران میانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه  مدیران میانی به دلیل انتفاع خود دوستدار واردات هستند تاکید کرد: معمولا در راس سیستم حکمرانی اقتصادی، افراد سالمی قرار دارند اما برخی از مدیران میانی ما به علت منافع شخصی خود،اجازه نمی‌دهند گردش اقتصادی در این بخش‌ها ظهور و بروز داشته باشد و همواره مانع کار شده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از این مدیران میانی منافع خود را به منافع کشور ترجیح می‌دهند تصریح کرد: این مدیران میانی متاسفانه در مسیر حرکت نخبگانی کشور اختلال ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان به مراتب قیمت پایین تری از تولیدات خارجی داشته و کیفیت بیشتری نیز دارد، گفت: بنابراین ما انتظار داریم وقتی مسئولین قول پیگیری ها را در این بخش را می‌دهند پای قول خود بایستند و نظارت صحیحی بر این بخش داشته باشد.

آوایی تصریح کرد بنابراین ایجاد کارگروه تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات جهت فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان به دستگاه‌های دولتی می‌تواند امری موثر و مفید باشد و مانع از خروج ارز از کشور شده به نوعی تحریم‌ها را دور بزند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.