فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره به بارندگی شدید در نقاط پایین دست و برف شدید در ارتفاعات این مسیر سخت گذر کوهستانی به مردم بومی و مسافران توصیه کرد نسبت به تردد غیر ضروری از این محور برفی پرهیز کنند.

توصیه پلیس راه به پرهیز تردد غیر ضروری در جاده برفی کندوان

به گزارش قدس آنلاین، هواشناسی مازندران روز دوشنبه هفته جاری با صدور ۲ هشدار جداگانه نسبت به جاری شدن سیلاب، کاهش محسوس دما و احتمال مسدود شدن برخی از محورهای ارتباطی این استان به ویژه در مناطق کوهستانی هشدار داده است .

طبق این گزارش ، هواشناسی مازندران در نخستین اخطاریه خود با صدور هشدار جوی سطح نارنجی که مربوط به مناطق غربی مازندران از رامسر تا آمل است، زمان فعالیت این سامانه را از عصر روز گذشته تا اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری اعلام و نسبت به بارش باران گاهی شدید، وزش باد به نسبت شدید، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز با بارش برف قابل ملاحظه در طی این مدت هشدار داد.

سرگرد محمد احمدی افزود : در زمان حاضر در نقاطی از این محور به ویژه کف هزار چم بارش شدید باران و در محدوده ولی آباد ، سیاه بیشه ، کمرزرد و هفت برادران برف گزارش شده و رانندگان در صورت ضرورت تردد از این گذرگاه کوهستانی ، افزون بر اطمینان از سلامت خودرو ، داشتن سوخت ، غذای کافی و دیگر تجهیزات زمستانی ، همچنین به علت لغزندگی سطح جاده به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است .

وی به کاربران جاده ای توصیه و تاکید کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو در این محور کوهستانی و پرتردد کشور را رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده‌شان رقم بزنند.

فرمانده پلیس راه کندوان گفت : هم اکنون بارعایت نکات ایمنی توسط رانندگان طی مدت ۲۴ ساعت گذشته تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور دریافت نشده است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.
برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.