معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کمبود شدید پزشک عمومی در این استان خبر داد.

کمبود پزشک عمومی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر کبریایی اظهار کرد: کمبود پزشک عمومی در این استان آنقدر زیاد است که بخش اورژانس تعدادی از بیمارستان های این استان نیاز ضروری به این پزشکان دارند.

وی گفت: حتی از تعدادی از پزشکان عمومی درخواست کردیم تا به صورت آزاد با آن ها قرارداد منعقد کنیم اما آن ها حاضر به همکاری نمی شوند.

کبریایی افزود: علاوه بر آن برای رفع کمبود پزشک عمومی در این استان از پرشکان خارج استانی نیز درخواست داده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶۰ پزشک عمومی در بخش بهداشت و درمان این استان به صورت رسمی و طرحی مشغول به کار هستند، ادامه داد: هم اکنون به ۲۰ پزشک عمومی دیگر نیاز است.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر آن تا ماه آینده هشت پزشک عمومی طرحی، مدت سپری کردن طرح آن ها به پایان می رسد و از مجموعه خارج می شوند که با آن ها برای ادامه فعالیت صحبت شده اما اعلام آمادگی نکرده اند.

وی تاکید کرد: پایین بودن حقوق از علل عدم ماندگاری آن ها و یا تمایل آن ها برای کار کردن در بخش بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، متاسفانه با مهاجرت پزشک های عمومی نیز مواجه هستیم.

وی  تصریح کرد: کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در برخی از رشته ها در این استان نیز حاد است.

کبریایی گفت: به عنوان مثال در حال حاضر به پزشک فوق تخصص اینورژن قلب به شدت نیاز داریم و از آنجایی که تعداد این پزشک ها در کشور کم است آن ها ترجیح می دهند در شهرهایی فعالیت کنند که بازار کار آن ها بهتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.