کارشناس مسائل منطقه گفت: عامل ادامه بحران و افزایش تنش‌ها در منطقه اسرائیل و آمریکا هستند، وقتی آنها اصرار بر کشتار مردم مظلوم و شهروندان غزه دارند، حملات گروه‌های مقاومت در قالب واکنش‌ طبیعی آنها علیه منافع و اهداف آمریکا در منطقه نیز تداوم خواهد داشت.

کارشناس بین‌الملل: مادامی که اسرائیل در غزه جنایت کند، منافع آمریکا در منطقه مورد هدف قرار می‌گیرد

رضا میرابیان کارشناس مسائل منطقه در خصوص حملات اخیر گروه‌های مقاومت منطقه علیه منافع و پایگاه‌های نظامی آمریکا به دلیل حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: عمده دلیل واکنش گروه‌های جبهه مقاومت در منطقه علیه منافع و پایگاه‌های نظامی آمریکا به واسطه اصرار آنها بر ادامه کشتار و محاصره مردم بی‌گناه غزه است و طبیعی است که جبهه مقاومت در برابر این ظلم آشکار از خود واکنش نشان دهد.

وی گفت: بارها سید حسن نصرالله اعلام کرده که ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی منوط به ادامه کشتار و حملات آن رژیم در قبال مردم غزه است، انصارالله یمن نیز همین موضوع را داشته و سایر گروه‌های مقاومت در کشورهای مختلف منطقه از جمله عراق و سوریه نیز به همین ترتیب این موضع‌گیری رسمی را اتخاذ کردند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: بنابراین عامل ادامه بحران و درگیری و افزایش تنش‌ها در منطقه رژیم صهیونیستی و بزرگترین حامی آن آمریکا است، وقتی آنها اصرار بر کشتار مردم مظلوم و شهروندان غزه دارند، واکنش‌های طبیعی گروه‌های مقاومت نسبت به منافع و اهداف آمریکا در منطقه نیز تداوم خواهد داشت.

میرابیان تصریح کرد: بهتر از هر کسی مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی اسرائیل می‌دانند که نابودی حماس امکان‌پذیر نیست و تداوم جنگ به ضرر آنها خواهد بود چرا که راهکار نظامی برای این مسئله پاسخگو نخواهد بود و آنها در نهایت مجبور به اعلام پایان جنگ و تجاوز خواهند شد.

وی با اشاره به حملات مستمر نیروهای مقاومت عراق در قبال پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور، ادامه داد: در دوره ریاست جمهوری اوباما هم شاهد این بودیم که با مقاومت مردمی در عراق نیروهای آمریکایی مجبور به خروج از آن کشور شدند و در همان مقطع زمانی اعلام کردند که ۴۵۰۰ نفر از نیروهای نظامی آمریکا در عراق کشته شدند اما به طور غیر رسمی این آمار تا ۱۵ هزار نفر هم مطرح شد.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: مقامات سیاسی و نظامی عراق بارها اعلام کردند که ما نیازی به حمایت نیروهای خارجی در قبال داعش نداریم چرا که نیروهای ارتش و دستگاه‌های امنیتی ما قادر به دفع تهدیدات داعش هستند.

وی تاکید کرد: اگر نیروهای مقاومت عراقی و سایر نیروهای سیاسی در این کشور بتوانند در مقابل نفوذ و اراده آمریکا در خاک عراق مقاومت کنند بار دیگر می‌توانیم شاهد خروج نیروهای آمریکا از عراق باشیم. امروز عراقی‌ها پشتوانه‌های عظیمی از جمله گروه‌های مقاومت و همچنین جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود دارند.

میرابیان در پایان خاطرنشان کرد: عراق آنقدر ثروتمند هست و از منابع عظیم نفت و گاز بهره‌مند است که می‌تواند با افزایش همکاری‌های تجاری با کشورهای منطقه‌ای، نیازمندی یا وابستگی اقتصادی خود به آمریکا را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.