استاندار خراسان رضوی از اجرای ۳۰۱ کیلومتر آسفالت مسیر و برخورداری ۱۸۵ روستای خراسان رضوی از راه آسفالته از ابتدای دولت سیزدهم در طرح تحول روستایی خبر داد.

راه ۱۸۵ روستای خراسان رضوی در ۲ سال گذشته آسفالت شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری جمعه مورخ ۶ بهمن‌ماه با اشاره به اقدامات شاخص و دستاوردهای مهم استان در قالب طرح تحول روستایی اظهار کرد: اختصاص ۶۲ هزار و ۹۰۰ تن قیر از محل قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، اجرای آسفالت ۴.۹ میلیون متر مربعی از معابر روستاهای استان با مشارکت دهیاری‌ها از جمله اقدامات طرح تحول ردستایی است که به کسب رتبه برتر کشور در جذب منابع فوق از سوی خراسان رضوی منجر شد.

وی ادامه داد: اجرای ۳۰۱ کیلومتر آسفالت مسیر و برخورداری ۱۸۵ روستای خراسان رضوی از راه آسفالته و رسیدن به عدد شاخص ۹۵/۴۱ درصد برخورداری جمعیتی استان، از هدفگذاری‌هایی بود که تا امروز محقق شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مسئله گازرسانی به روستاهای استان یکی از دغدغه‌های جدی ما از آغاز مسوولیت بود و بر این اساس امروز به ۲۰۳ روستا با مجموع ۱۹ هزار و ۸۹۱ خانوار جمعیت امر گازرسانی انجام شده و درصد برخورداری خانوار روستایی واجد شرایط به ۹۶/۹ درصد رسیده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تهیه و بازنگری هزار و ۱۱۳ طرح هادی روستایی استان که از سال‌ها قبل معطل مانده بود انجام شد، افزود: همچنین در حوزه طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۲۷ هزار قطعه زمین به محدوده روستاهای استان الحاق گردید و واگذاری ۳۵۰۰ قطعه دیگر هم به متقاضیان تا دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی به دیگر آمارها در چهارچوب طرح تحول روستایی خراسان رضوی پرداخت و خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ روستای خراسان رضوی تحت پوشش خدمات اینترنت و ۱۷۵ روستا هم تحت پوشش آنتن تلفن همراه قرار گرفتند که بر این اساس شاخص‌ها در این حوزه به ۸۹ درصد ارتقا پیدا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.