کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی به دلیل کاهش شدید دما در استان خبر داد.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد / کاهش ۱۰ درجه‌ای دما

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رفیعی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان اظهار کرد: کاهش نسبی دما و یخبندان در استان اصفهان پیش بینی شده است.

وی افزود: این پدیده از فردا یکشنبه هشتم بهمن ماه آغاز و تا ۱۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد و یخبندان در استان اصفهان طی سه روز آینده افزود: این پدیده همه مناطق استان به ویژه مناطق غرب و جنوب و ارتفاعات شمالی، اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک بادرود، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن، داران، دهاقان، دهق، برخوار، دولت آباد، لنجان، زواره، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فلاورجان، کاشان کبوترآباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان، زرین شهر، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز و ورزنه را در برمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: این مخاطره جوی بر روی صنعت کشاورزی و باغات و مزارع اثرگذار است و منجر به افزایش حامل‌های انرژی، لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی خواهد شد.

رفیعی توصیه کرد: برای مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی تدابیر لازم اندیشیده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.