وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از ابتدای آغاز جنگ غزه اعلام کردیم که جنگ راه حل نیست و مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست.

امیرعبداللهیان: مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای خارجی مقیم ایران اظهار داشت: خرسند هستیم که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را در شرایطی برگزار می‌کنیم که علی رغم اقدامات دشمنانه در اعمال تحریم‌ها علیه ایران امروز دستاوردهای بیش از ۴ دهه جمهوری اسلامی ایران جزو افتخارات ارزشمند مردم عزیز ما است.

وی گفت: ما امروز در حوزه‌های مختلف از فناوری‌های علمی تا توسعه مرزهای دانش و همچنین حضور در فضا در سطحی قابل قبول سخن می‌گوییم و توصیه مقام معظم رهبری شخص رئیس جمهور همواره بر ما در دستگاه دیپلماسی این هست که دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به همه دوستان و کشورهای همسو در منطقه ما تعلق دارد.

امیرعبداللهیان افزود: ما از اینکه این دستاوردها، فناوری‌ها و پیشرفت‌های بزرگ را عیناً به کشورهای مسلمان، منطقه، به همسایگان، کشورهای همسو و سایر کشورهایی که مراوداتی را با آنها داریم واگذار کنیم دریغ نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه بیان کرد: امسال سالگرد پیروز یانقلاب اسلامی را در شرایطی گرامی می داریم که بیش از 4 ماه از جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و کرانه سپری شده است.

وی تصریح کرد: ما از ابتدا اعلام کردیم جنگ راه حل نیست و مقاومت فلسین حذف شدنی نیست. امروز طرف های مذاکره کننده در انتظار پاسخ حماس و مقاومت هستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما همبستگی خود را با زنان و کودکان و مردان و مقاومت فلسطین اعلام میکنیم و اعتقاد داریم فروکش کردن جنگ  و تنش هادر منطقه ریشه در حل مشکل فلسطین دارد. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.