منطقه التنف در جنوب سوریه برای آمریکایی‌ها اهمیت دارد؛ چرا که مسیر فشار به دمشق و بغداد با حمایت از عناصر مخفی داعش از همین نقطه مهم و راهبردی می‌گذرد.

در مثلت مرزی اردن، سوریه، عراق چه می گذرد؟/ چرا التنف برای آمریکا اهمیت دارد؟

مشرق نیوز در گزارشی با این عنوان نوشت، هشتم بهمن ماه امسال رزمندگان جبهه مقاومت عراق در یک عملیات دقیق و البته کم سابقه، مناطق در اشغال نیروهای ارتش تروریستی رژیم آمریکا را در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق با پهپاد هدف قرار دادند و دهها تن از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

در جریان این عملیات خاص، پهپادها از سامانه دفاع هوایی عبور و به طور دقیق به محل استقرار و استراحت نیروهای آمریکایی در پایگاه الرکبان در شمال شرق اردن (حومه جنوبی منطقه‌ التنف در جنوب شرق استان حمص سوریه) اصابت کردند و تلفات مالی و جانی سنگینی به اشغالگران وارد آوردند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای جبهه مقاومت عراق فقط به پایگاه الرکبان خلاصه نشد و مواضع نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایگاه التنف با پهپاد هدف قرار گرفت و این حمله پیام روشنی به واشنگتن بود که حامی اصلی صهیونیست ها برای ادامه جنگ در نوار غزه است.

یک منبع میدانی به اهمیت عملیات نیروهای مقاومت در این محور اشاره کرد و گفت: سه پایگاه الرکبان، التنف و الزکف نقطه اتصال نیروهای آمریکایی در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق است و همین مسئله اهمیت این مقرها را چند برابر کرده است.

در مثلت مرزی اردن، سوریه، عراق چه می گذرد؟/ چرا التنف برای آمریکا  اهمیت دارد؟

این منبع میدانی افزود: سال ۹۶ پس از عملیات فجر که بخش های وسیعی از شمال، مرکز و شرق سوریه از لوث وجود عناصر تروریستی آزاد شد، نیروهای سوری و مقاومت قبل از شروع عملیات شکست محاصره دیرالزور و پاکسازی شهر البوکمال ( آخرین پایگاه متمرکز داعش) درصدد بودند به سمت این مثلث مرزی حرکت کنند.

این منبع میدانی با بیان این که پاکسازی منطقه التنف در استان حمص از وجود گروه تروریستی موسوم به احرار الشرقیه و جیش السنه در دستور کار بود، گفت:نیروهای اشغالگر آمریکایی در این منطقه حامی تروریست ها بودند و با کارشکنی در این محور مانع از انجام عملیات شدند.

به گفته این منبع میدانی، با پاکسازی این منطقه، مسیر و جاده بغداد، الرمادی، الرطبه، گذرگاه مرزی الولید به منطقه التنف (سه راهی زازا)، حمص، طرطوس، مدیترانه و یا مسیر دوم ( دمشق، بیروت، مدیترانه) متصل می شد که به معنای اتصال تهران به دریای مدیترانه بود که معادلات اقتصادی را در منطقه و جهان دگرگون می کرد.

در این مقطع زمانی امکان پاکسازی این محور نبود اما نیروهای جبهه مقاومت مسیر دیگری را انتخاب کردند و با پاکسازی شهر البوکمال و کنترل گذرگاه مرزی القائم عراق موفق شدند سه کشور ایران، عراق و سوریه ( تهران - مدیترانه) را به یکدیگر متصل کنند.

در حال حاضر شواهد میدانی نشان می دهد عناصر مخفی داعش با حمایت آمریکایی ها در حومه منطقه اشغالی التنف و محور جنوب شرق گذرگاه های طریبیل - الولید ( در نزدیکی مرزهای سوریه) سازماندهی می شوند و حملاتی را ترتیب می دهند و یا از مناطق آلوده بادیه حمص، وادی الولیج، طار الصرایم و زبیه در جنوب سوریه وارد استان الانبار عراق شوند.

مناطق واقع شده در حدفاصل گذرگاه القائم (غرب الانبار) تا گذرگاه مرزی الولید (جنوب غرب الانبار) با جنوب استان دیرالزور و جنوب و جنوب شرق استان حمص حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و این موقعیت بر اهمیت این نوار مرزی مشترک سوریه و عراق افزوده که در حال حاضر محل فعالیت های مشترک آمریکایی ها و تروریست های داعش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.