سران «اتحادیه آفریقا» در پایان نشست خود در آدیس آبابا، جنایات رژیم اسرائیل علیه بیش از ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه را به شدت محکوم کردند و خواستار پایان محاصره و آتش بس دایمی شدند.

سران اتحادیه آفریقا: اسرائیل باید به مطالبات بین‌المللی مبنی بر آتش‌بس دایمی پاسخ مثبت دهد

به گزارش قدس آنلاین، سران اتحادیه آفریقا امروز (یکشنبه) در بیانیه پایانی سی و هفتمین نشست خود همچنین از رژیم صهیونیستی خواستند به درخواست های بین المللی برای آتش بس دایم در نوار غزه پاسخ مثبت دهد.

سران اتحادیه آفریقا ضمن محکوم کردن مجازات دسته جمعی غیرنظامیان در نوار غزه و تلاش برای انتقال اجباری انها به شبه جزیره سینا، خواستار پایان یافتن محاصره نوار غزه شدند.

آنها در این نشست کمک برخی از کشورها به رژیم صهیونیستی و باز گذاشتن دست این رژیم برای ادامه عملیات نظامی در نوار غزه را محکوم کردند.

افزون بر آن، سران اتحادیه آفریقا در این بیانیه خواستار انجام تحقیقات بین المللی مستقل در زمینه نقض قوانین انسانی بین المللی، حمله به بیمارستان ها، خبرنگاران، رسانه ها و همچنین استفاده از سلاح های ممنوعه توسط رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه شدند.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.