لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با یکدیگر در مورد لزوم تشکیل کشور فلسطینی اتفاق نظر داشتند.

دیدار بلینکن با دا سیلوا با محوریت فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، دفتر ریاست جمهوری برزیل امروز چهارشنبه اعلام کرد که لولا دا سیوا در این دیدار با آنتونی بلینکن بر اتفاق نظر بر لزوم تشکیل کشور فلسطینی تاکید کردند.
در بیانیه دفتر ریاست جمهوری برزیل آمده است: لولا بر لزوم پایان مناقشه‌های اوکراین و غزه در گفتگو با بلینکن تاکید کرد.

دیدار طرفین در حالی است که رئیس جمهور برزیل به علت انتقاد شدید از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تشبیه آن به نسل کشی نازی‌ها در طول جنگ جهانی، خشم صهیونیست‌ها را بر انگیخته است.

یک مقام آمریکایی گفت: بلینکن به رئیس جمهور برزیل گفته که واشنگتن با اظهارات وی و مقایسه اقدامات اسرائیل در غزه با هولوکاست، مخالف است.

دفتر ریاست جمهوری برزیل در بیانیه‌ای پس از این دیدار که تقریباً دو ساعت به طول انجامید، اعلام کرد که لولا داسیلوا و بلینکن در مورد موضوعات مختلفی از نشست سران گروه 20 تا تلاش های صلح در غزه و اوکراین گفتگو کرده‌اند.

دولت برزیل اعلام کرد: رئیس جمهور بر آرزوی خود برای صلح و پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین و نوار غزه تاکید کرد. هر دو بر لزوم ایجاد یک کشور فلسطینی اتفاق نظر داشتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.