فرماندار مشهد گفت: برای هر واحد مسکن روستایی در قالب طرح ملی مسکن، ۳۵۰میلیون تومان وام ارزان قیمت داده می‌شود تا روستائیان بتوانند با سرعت مسکن خود را بسازند. 

اعطای وام ۳۵۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن روستایی 

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری ظهر امروز در مراسم واگذاری زمین‌های ۳۰۰ واحد مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، در مسجد روستای دوست آباد عنوان کرد: خدا را برای برگزاری این مراسم شاکر هستیم و باید گفت همانطور که رهبری تاکید دارند مردم مولا و آقای ما هستند و ما مسئولان خدمتگذار مردم هستیم و باید این نقش را به خوبی ایفا کنیم اما متاسفانه نقش‌ها کمی جابجا شده و این تصور وجود دارد که مردم باید به مسئولان مراجعه کنند.

فرماندار مشهد افزود: یکی از مشکلاتی در کشور و شهر ما که پیر و جوان و به ویژه جوانان را رنج می‌دهد معیشت مردم است که برای ما بسیار مهم است و برای حل آن وظیفه داریم چون بخشی از درآمد مردم صرف تامین مسکن می‌شود که بخش بزرگ هزینه‌های زندگی را در بر می‌گیرد. 

معاون استاندار و فرماندار مشهد خاطر تشریح کرد: بالای ۶۰ درصد درآمد مردم به مسکن اختصاص دارد و اگر بتوانیم این مشکل را بر طرف کنیم بخشی از معیشت مردم و سختی زندگی مردم حل می‌شود.در همین راستا دولت سیزدهم بنا را بر این گذاشت تا این مساله را حل کند و استانداری هم تامین مسکن را اولویت قرار داد و به دنبال آن در شهرستان مشهد به این سمت حرکت کردیم که پرشتاب و با اولویت این مساله را حل کنیم. 

وی افزود: در سال های گذشته زمین در شهرها واگذار می شد اما در روستاها واگذار نمی شد که در مشهد مقدس چند ماهی است در حال واگذاری زمین هستیم و این واگذاری به این صورت انجام می شود که ابتدا افرادی که در داخل روستا زندگی می کنند و بومی هستند اما مسکن ندارند شناسایی شده و سپس ثبت نام کرده اند و در مراحل مختلف گزینش شده‌اند و مشخص شده هیچ ملکی که قابلیت سکونت داشته باشد به این افراد تعلق ندارد و در حال حاضر اقدام به واگذاری زمین به این افراد می‌کنیم.  

داوری توضیح داد: این زمین‌ها به دو نفر واگذار می‌شود تا دو واحد در آن ساخته شود و برای هر واحد ۳۵۰میلیون تومان وام ارزان قیمت ۵ درصد کارمزد در بازپرداخت ۲۰ساله داده می‌شود تا روستائیان بتوانند با سرعت مسکن خود را بسازند و در ساخت این واحدها ۵۰درصد هزینه پروانه ساخت را دولت و ۵۰درصد دیگر را دهیاری و شورا پرداخت می‌کنند تا متقاضیان بتوانند با حداقل هزینه پروانه ساخت مسکن خود را بگیرند. 

وی درباره سایر هزینه‌های ساخت و امکانات مورد نیاز خدماتی تشریح کرد: آماده‌سازی زمین‌ها به گونه‌ای در حال انجام است که هزینه‌های آماده سازی زمین به صورت اقساط همراه با وام داده شده دریافت شود وآب، برق و گاز برای این واحدها همزمان توسط شرکت‌های مربوط در حال آماده سازی است تا به محض دریافت زمین و ساخت و ساز این خدمات مورد استفاده قرار بگیرد و برای این واحدها همزمان زمین‌های مراکز خدماتی مثل مدرسه، مرکز بهداشت و فضای سبز هم تامین شده تا با ساخت واحدهای مسکونی خدمات متناسب به مردم ارائه شود. 

فرماندار مشهد با تشریح تکالیف مردم در قبال این مسکن‌ها عنوان کرد: وظیفه ما خدمت رسانی به شماست و شما هم در این موضوع چند وظیفه دارید که مهمترین آن ساخت مسکن بلافاصله بعد از دریافت زمین است و اگر متقاضی تا  ۶ماه بعد از واگذاری زمین مسکن خود را نسازد زمین از او پس گرفته می‌شود. 

داوری تاکید کرد:  این زمین‌ها به هیچ عنوان قابل واگذاری نیست و واگذاری قول نامه ای این زمین ها اعتبار ندارد چون این زمین ها اجاره ۹۹ ساله است و اگر شخصی اقدام به واگذاری کند و یا در هر مرحله‌ای مشخص شود اطلاعاتی خلاف واقع ارائه کرده زمین از او پس گرفته می‌شود و از کسانی که زمین به آن‌ها امروز واگذار می‌شود می‌خواهیم که بلافاصله شروع به ساخت کنند. 

وی در پایان با دعوت مردم برای شرکت در انتخابات خاطر نشان کرد:  قدر نعمت‌ها را به گونه ای بدانیم که موجب آبادانی کشور ما شود و یکی از این اقدامات شرکت در انتخابات و نقش آفرینی در سرنوشت کشور است که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم و لازم است تا از دیگران هم بخواهیم تا در این روز سرنوشت ساز مشارکت لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.