رئیس هیات پاکستان در جلسه علنی دیوان بین المللی دادگستری اشغالگری رژیم صهیونیستی را مانع اعمال حق تعیین سرنوشت فلسطینیان دانست و از دادگاه لاهه خواست تا مطابق با وظایف قضایی خود جلوی اقدامات سیستماتیک آپارتاید صهیونیست‌ها را بگیرد.

پاکستان: دادگاه لاهه جلوی اقدامات سیستماتیک آپارتاید صهیونیست‌ها را بگیرد

 احمد عرفان اسلم وزیر دادگستری پاکستان در هفتمین روز جلسات علنی در دیوان دادگستری بین‌المللی در مورد اشغال دائمی و غیرقانونی در کرانه باختری و شرق قدس خطاب به قضات دادگاه بین المللی لاهه، گفت: پاکستان پرونده پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم اسرائیل را با شدت دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه اشغالگری (رژیم) اسرائیل همچنان مانع اعمال حق تعیین سرنوشت فلسطینیان می‌شود، افزود: این رژیم از طریق سیاست شهرک سازی غیرقانونی خود در تلاش است تا حقایق غیرقابل بازگشت در زمین را ایجاد کند.

نماینده پاکستان در دادگاه لاهه همچنین با تاکید براینکه تداوم اشغال غیرقانونی اسرائیل مانع دسترسی به اماکن مقدس در بیت المقدس شده است، گفت: سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل شامل تبعیض نژادی سیستماتیک و آپارتاید علیه فلسطینی‌ها است لذا اگر دیوان بین‌المللی دادگستری جلوی اقدامات اسرائیل را نگیرد در واقع در انجام‌ وظایف قضایی خود شکست خورده است.

وی افزود: جلسه دادگاه لاهه در زمانی برگزار می‌شود که فلسطینیان با یورش وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل مواجه هستند و در چنین شرایطی دولت و مردم پاکستان به ابراز همبستگی تزلزل ناپذیر خود با برادران و خواهران فلسطینی در تمامی مجامع بین‌المللی از جمله در دیوان بین‌المللی دادگستری ادامه می‌دهند.

وزیر دادگستری پاکستان در ادامه تاکید کرد که این کشور خواستار آتش بس فوری و بی قید و شرط در غزه و ارائه کمک‌های بشردوستانه کافی، پایدار و بدون مانع به مردم محاصره شده غزه است و بر نیاز به راهکار عادلانه، جامع و با دوام برای تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای قبل از ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف تاکید می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.