همزمان با نیمه شعبان بزم میلادِ پر نور و سرور جانِ جهان؛ حضرت صاحب‌الزمان(عج) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بزم میلاد جانِ جهان؛ حضرت صاحب الزمان(عج) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، شب نیمه شعبان است و عطر دل انگیز گل نرگس فضای حرم مطهر رضوی را معطر کرده است. نقاره زن‌ها با نقاره‌نوازی از فراز گلدسته‌های بلند و با شکوه حرم میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) را بشارت می‌دهند و زائران و مجاوران آستان آسمانی حرم شادمان و مسرور از این میلاد فرخنده و مسعود گل لبخند بر لب و اشک شوق بر دیده دارند و این میلاد فرخنده را به محضر امام رئوف و مولای عطوف؛ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تبریک و تهنیت می‌گویند. 

ویژه برنامه جشن میلاد حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه) در این شب نورانی با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی با نوای محسن عرب خالقی آغاز شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی؛ از خطیبان برجسته و نام آشنای کشورمان در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: شب نیمه شعبان یکی از شب‌های با عظمت است که درجاتی از شب قدر را دارد و توصیه شده در این شب نیز مانند شب قدر، شب زنده‌داری کنیم چرا که در این شب خداوند وجود مبارک حضرت حجت(عج) که قرآن ناطق و حقیقت قرآن است را به بشر هدیه داده است. 

وی ابراز کرد: در این شب پر خیر و برکت درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است و برای این شب اعمالی وارد شده که از جمله این اعمال خواندن دعای کمیل، خواندن نماز جعفر طیار و زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) است. 

این کارشناس دینی ابراز کرد: هرچند برپایی مراسم جشن و شادی در این شب بسیار ارزشمند و خوب است ولی مهمترین نکته‌ای که در شب میلاد امام زمان(عج) باید به آن توجه داشته باشیم وظیفه‌ای که در قبال آن حضرت داریم می‌باشد. 

وی اظهار کرد: هر یک ائمه معصومین(ع) به تناسب زمان رسالتی بر دوش دارند و هنر شیعه این است که این رسالت را بشناسد و به امام زمان خود در جهت انجام آن رسالت کمک کند. از آنجا که رسالت امام زمان(عج) تشکیل حکومت جهانی است، ما نیز به عنوان شیعیان آن حضرت وظیفه داریم زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم کنیم. 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: ما به عنوان شیعیان امام زمان(عج) باید هر کاری از دستمان برمی‌آید برای ظهور انجام دهیم و کاری کنیم که زمینه‌های ظهور آن حضرت فراهم شود. رهبران دینی و زُعمای شیعه در طول تاریخ هر کدام زمینه‌های ظهور را مرحله به مرحله پیش برده‌اند. 

وی ادامه داد: عالمان دینی از جمله شیخ مفید، شیخ کلینی و ... در زمان خود با جمع‌آوری و حفظ احادیث اهل بیت(ع) و دیگر اقدامات تلاش کردند تا هویت شیعه از بین نرود و به این ترتیب زیرساخت‌های فرهنگی مقدمات ظهور را فراهم کرده‌اند ولی آخرین مرحله قبل از ظهور طبق روایات زمانی است که شیعه حکومت دینی تشکیل می‌دهد. 

حجت‌الاسلام عالی خاطرنشان کرد: برای ظهور امام زمان(عج) تنها دین داری کافی نیست بلکه شیعه باید دارای ولایت اجتماعی باشد و حکومت تشکیل دهد و این حکومت باید در جهت تربیت سربازان و افسران لایق برای کمک به امام زمان(عج) برای تشکیل حکومت جهانی مهدوی تلاش کند. 

گفتنی است؛ مولودی‌خوانی و نغمه‌سرایی بلبلان اهل بیت(ع)؛ علی ملائکه، هادی الهی، رسول میثمی و محمد صالحی پور و اجرای سرود توسط گروه سرود گلدسته‌های حرم از دیگر برنامه‌های شب میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.