فرانسه و قطر در بیانیه ای مشترک بر مخالفت خود را با کشتار و قحطی دادن فلسطینیان در غزه و حمله نظامی اسرائیل به رفح تاکید کردند.

مخالفت قطر و فرانسه با کشتار و جلوگیری رژیم صهیونیستی در کمک رسانی به غزه

به گزارش قدس آنلاین دو کشور در بیانیه خود خواستار باز شدن همه گذرگاه‌های دسترسی به غزه، از جمله در شمال این منطقه شدند تا فعالان در حوزه کمک های بشردوستانه بتوانند به راحتی به ارائه و تقسیم مواد غذایی در غزه بپردازند.

دو کشور همچنین به طور مشترک به ارائه بسته کمکی ۲۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از مردم فلسطین متعهد شدند.

در این بیانیه آمده است که رهبران قطر و فرانسه بر ضرورت ادامه تلاش ها برای دستیابی به آتش بس و آزادی اسیران در دست حماس از جمله سه شهروند فرانسوی، تاکید کردند.

 شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سفر به پاریس با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

دو طرف درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات جنگ در غزه گفت وگو و رایزنی کردند.

امیر قطر در این دیدار گفت: جهان شاهد نسل کشی مردم فلسطین به وسیله گرسنگی و آوارگی اجباری است.

تمیم بن حمد آل ثانی با بیان اینکه جامعه جهانی همچنان در حمایت از جان غیرنظامیان در غزه ناکام است، افزود: ما باید به رنج مردم فلسطین پایان دهیم.

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه تاکید کرد: به دلیل کمبود شدید مواد غذایی ناشی از محاصره شدید این باریکه توسط رژیم صهیونیستی، شمال این منطقه با قحطی شدیدی مواجه است و فلسطینی‌ها برای رفع گرسنگی به خوردن گیاهان روی آورده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.