۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 968684

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کشف ۸۵ درصد از مجموع جرایم جعل و کلاهبرداری در کشور گفت: در کشف پیشدستانه این جرایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۸ درصد افزایش را شاهد هستیم.

کشف ۸۵ درصدی جرایم جعل و کلاهبرداری در کشور

سردار محمد قنبری در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه پلیس در حوزه برخورد با جعل و کلاهبرداری افزود: با بهره گیری از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی نظیر برگزاری جلسات مقابله با جعل در وزارت کشور با حضور دیگر وزارتخانه ها، سازمان ها وادارات دولتی پلیس موفق شده افزایش جرایم جعل را تقریبا مهار کند.

وی با بیان اینکه رشد جرایم حدود یک درصد بوده است، افزود: طی یازده ماهه سال جاری بیش از ۸۷ درصد پرونده های جعل درسطح کشور کشف شده است.

وی تصریح کرد: طی یازده ماهه سال جاری در حوزه کلاهبرداری به رغم افزایش وقوعات، پلیس آگاهی موفق به کشف ۸۵ درصد پرونده ها در سطح کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش کشف را شاهد هستیم.

سردار قنبری ادامه داد: دستگیری متهمان پرونده‌های کشف پیشدستانه نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۷ درصدی روبه رو بوده است.

کشف ۸۵ درصدی جرایم جعل و کلاهبرداری در کشور

شایعترین کلاهبرداری ها تحت عنوان خرید و فروش است

وی خاطرنشان کرد: شایعترین کلاهبرداری ها، کلاهبرداری با استفاده از رسید ساز جعلی و کلاهبرداری تحت عنوان خرید و فروش است که در این رابطه به منظور آگاه سازی شهروندان هشدارهای پیشگیرانه مکرر با استفاده از ظرفیت های در اختیار ارائه شده است.

رئیس پلیس آگاهی کشور ادامه داد: انتظار پلیس از شهروندان این است که به منظور پیشگیری از وقوعات مشابه به هشدارها توجه جدی کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه شرکت های هرمی نیز ۲۹۳ پرونده به صورت پیشدستانه درسطح کشور تحت رسیدگی قرار گرفته، اعلام کرد: علاوه بر پلمب ۶۹ مکان هرمی و ۱۲۰۹ نفر دستگیر شده اند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پیشرفت فناوری زمینه فعالیت مجرمانه در حوزه جعل و کلاهبرداری را تغییر داده و روند روبه رشد سوءاستفاده از آن در ارتکاب جرایم جعل و کلاهبرداری را افزایش داده که شاهد افزایش وصول گزارشات مربوط به تبلیغ و فروش اسناد و اوراق بهادار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستیم.

سردار قنبری تاکید کرد: ضروری است همه سازمان ها برای خشک کردن ریشه گردانندگان این جرم و شناسایی و انهدام آنها اقدامات اساسی را در دستور کار قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.