مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان گفت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته با استان، مجدد برق شرکت‌های غذایی وصل و عملاً به چرخه تولید برگشتند.

واحدهای غذایی شهرک صنعتی خیام به چرخه تولید برگشتند

علی اکبر شکیبا با بیان اینکه به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف گاز برق و گاز واحدهای شهرک صنعتی خیام قطع شد، اظهار کرد: اگرچه واحدهایی که دیزل ژنراتور تهیه کرده باشند دولت سوخت مورد نیاز دوم را در اختیارشان قرار می‌دهد اما بسیاری از واحدهای صنعتی فکر نمی‌کردند با چنین مشکلی مواجه شوند یا دیزل تهیه نکرده‌اند و یا برایشان به لحاظ اقتصادی تهیه آن مقرون به صرفه نبوده است.

وی با اشاره به اینکه چون در این گونه مواقع اولویت با مصارف خانگی است واحدهایی که مجهز به سوخت دوم نیستند را تعطیل می‌کنند، افزود: هرچند روز گذشته برق شهرک صنعتی خیام در مقاطعی قطع شد اما به دلیل اهمیتی که شرکت‌های غذایی دارند بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری تشکیل و پس از رایزنی‌ها با استان مجدد برق این واحدها وصل شد.

مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان افزود: خوشبختانه واحدهای صنعتی شهرستان همکاری بسیار خوبی برای عبور از این بحران داشتند و آن‌هایی که تولیدشان خیلی ضروری نبود واحد خود را تعطیل نمودند تا برای بخش خانگی مشکلی به وجود نیاید.

وی عنوان کرد: برخی صنایع غذایی و آن‌هایی که محصولات فاسدشدنی و عملاً وضعیت استراتژیکی داشتند مقرر شد با حداقل مصرف گاز و برق به فعالیت خود ادامه دهند.

شکیبا با اشاره به اینکه مقرر شد سایر واحدهای تولیدی تا روز یکشنبه تولیدی نداشته باشند، اظهار کرد: در شهرک صنعتی خیام با ۲۴۶ هکتار وسعت ۳۰۰ واحد وجود دارد که بیش از ۲۰۰ واحد در ۴ فاز غذایی، شیمیایی، فلزی و سلولزی فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۰ شرکت بزرگ در شهرک صنعتی خیام به دیزل ژنراتور مجهز شدند و باقی هنوز خود را تجهیز نکرده‌اند.

مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان از فعالیت حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد غذایی در این شهرک صنعتی خبر داد و بیان کرد: واحدهای غذایی که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از کل واحدهای شهرک صنعتی را تشکیل می‌دهند به دلیل اهمیتشان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه به لحاظ ایمنی نمی‌توانیم مکانی را برای ذخیره سوخت دوم در شهرک صنعتی در نظر بگیریم، گفت: انبار کردن این میزان سوخت در یک مکان برای این تعداد واحد به لحاظ ایمنی اصلاً درست نیست.

شکیبا با اشاره به اینکه خود واحدها به میزان نیازشان سوخت دوم مورد نیاز را ذخیره کرده‌اند، افزود: امیدواریم هر چه زودتر مشکل قطعی برق و گاز واحدها برطرف شود.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه تولید نیرو و چرخ محرک کشور است و هر چه کمتر تولید را تعطیل کنیم کارگر، پرسنل، تولید کننده و مصرف کننده سود بیشتری می‌برند، امیدواریم دولت برای اینکه قطعی‌ها به حداقل برسد برنامه‌ای داشته باشد.

شکیبا با اشاره به اینکه زبرخان دومین شهرستان صنعتی خراسان رضوی است، تصریح کرد: شهرستان زبرخان با داشتن یک شهرک صنعتی نسبتاً بزرگ به نام خیام بعد از شهرک طوس دومین شهرک بزرگ استان به لحاظ تعداد صنایع است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ کارگر در شهرک صنعتی مستقر بوده و کار می‌کنند، واحدهای بزرگ دیگری هم شامل صنایع لبنی، شرکت نساجی و ... در اطراف شهرک صنعتی و شهرستان هستند و فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.