سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که کمبود خدمات و مراقبت‌های پزشکی، مانند بمب‌ها جان ساکنان غزه را می‌گیرد.

سازمان پزشکان بدون مرز: کمبود خدمات درمانی، مانند بمب‌ها جان اهالی غزه را به خطر می‌اندازد

به گزارش قدس آنلاین، هماهنگ‌کننده سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که اگر ساکنان نوار غزه از بمباران‌های رژیم صهیونیستی جان سالم به در ببرند، از عدم‌ دسترسی به آب و غذا رنج می‌برند و به دلیل کمبود خدمات و مراقبت‌های پزشکی کشته می‌شوند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه افزود، در غزه مسأله بشریت به‌طور آشکار نادیده گرفته شده و رژیم صهیونیستی مانع ورود کمک‌ها به غزه می‌شود و این موضوع بسیار هولناک است.

هماهنگ‌کننده سازمان پزشکان بدون مرز همچنین تاکید کرد به دلیل محاصره اعمال شده علیه غزه از سوی رژیم صهیونیستی ورود کمک‌های اساسی و حیاتی به این باریکه کاهش یافته و به دلیل کوتاهی این رژیم در حمایت از کمیته‌های بشردوستانه و پزشکی و کادرهای درمان اعزامی و نیز ممانعت از ورود کمک‌های نجات‌بخش توسط رژیم اشغالگر، فراهم‌ کردن کمک‌ها برای غزه به امری تقریباً محال تبدیل شده است.

تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه از هفتم اکتبر آغاز شد و این تجاوزات از آن زمان تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) عملیاتی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

وزارت بهداشت غزه اخیرا اعلام کرده بود که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفت اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۰ هزار و ۳۲۰ شهید و ۷۱ هزار و ۵۳۳ زخمی رسیده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.