فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ارج نهادن به شهدا در حقیقت پیمودن مسیر و آرمان عزتمند آنهاست که باید در عمل این امر را محقق کنیم.

سردار محمدی اصل: ارج نهادن به شهدا حرکت در مسیر عزت‌آفرین آنهاست

به گزارش قدس آنلاین، سردار غلامحسین محمدی اصل در اولین یادواره ۲۵ شهید آموزش سپاه استان اردبیل، با اشاره به ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در ۴۵ سال گذشته گفت: ایثارگری‌های رزمندگان ما در دفاع مقدس، نشأت گرفته از تعلیم‌وتربیت مربیان سازنده بود.

وی افزود: شهدای ما در خط مقدم با ایثارگری‌های خود در برابر دشمنان سینه سپر کردند و امروز عزت و استقلال و عظمت مدیون ایثار شهداست.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه تربیت و آموزش بر پایه ایمان و انضباط، سازنده و تاثیرگذار است، گفت: ایمان راسخ رزمندگان ما را در برابر تهاجم همه‌جانبه استکبار جهانی آسیب‌ناپذیر کرد.

وی به اهمیت آموزش مربیان در میدان عمل اشاره کرد و گفت: نقش مربیان آموزش در دفاع مقدس بی‌بدیل بود؛ چراکه شهدا دست‌پرورده آنان بودند.

سردار محمدی اصل با اشاره به نقش مربیان سپاه تصریح کرد: مربیان سپاه هم در آموزش یگان‌ها هم در جهاد تبیین نقش اساسی در حیات نیروهای مسلح دارند.

گرامیداشت به تنهایی کافی نیست

سردار جلیل بازده؛ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا نیز در این جلسه گفت: صرف گرامیداشت نام و یاد شهدا نمی‌تواند در این مسیر کافی باشد بلکه ضرورت دارد تأثیرگذاری فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را در ابعاد مختلف زندگی خود به عینه مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید به معنای واقعی مرام و مقصد شهدا را با درک حقیقی از واقعیت‌ها پیدا کرده و در این مسیر گام برداریم تا زمینه برای اعتلای نظام اسلامی و ارزش‌های آن فراهم آید.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا یاد و خاطره شهدای آموزش را گرامی داشت و گفت: این شهدا در عین مظلومیت و گمنامی در سنگر آموزش در پادگان‌ها حاضر شده و برای سربازان و رزمندگان مهارت‌های مورد نظر را انتقال می‌دادند.

بابازاده افزود: شهید پیرزاده و یسری از جمله این شهدا در استان اردبیل بودند که به عنوان آموزش‌دهنده رزمندگان و مهارت آموز در پادگان‌ها حضور داشته و سعی می‌کردند به وظیفه خطیر خود به شایستگی عمل کنند.

وی به افتخارآفرینی ملت ایران در ۲ رویداد راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و ادامه داد: این ۲ رویداد می‌تواند زمینه صیانت از انقلاب و رفع توطئه‌های دشمن را در یک سال آینده فراهم کند.

بابازاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حماسه‌ای که ملت ایران در این ۲ رخداد خلق کردند، نه تنها اسباب حیرت نظام بیگانه و غرب شد بلکه دوستداران نظام را به تداوم و تقویت نهضت انقلاب اسلامی امیدوار کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا بیان کرد: همه این افتخارآفرینی‌ها و خلق عزت و عظمت را مرهون شهدایی هستیم که بی‌ادعا در عرصه دفاع از انقلاب حاضر شده و کید دشمنان را با قوت و قدرت خنثی کردند.

اولین یادواره ۲۵ شهید آموزش سپاه استان اردبیل با حضور فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) و میهمانانی از سپاه استان‌های آذربایجان شرقی و گیلان، قرارگاه حمزه سیدالشهدا، واحد توپخانه شمال غرب، گروه موشکی سپاه استان آذربایجان شرقی و مرزبانی، تیپ ۴۰ متحرک ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان یگان‌های آموزشی در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل برگزار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.