خطیب مسجد الاقصی حضور در این مسجد در ایام ماه رمضان را امری واجب دانست. 

فراخوان خطیب مسجد الاقصی برای حضور در این مسجد در ماه رمضان

به گزارش قدس آنلاین، عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی اعلام کرد: این مسجد از حدود ۱۵۰ روز پیش محاصره شده و ما خواستار لغو محاصره اعمال شده بر آن در ماه مبارک رمضان هستیم.

 عکرمه صبری در ادامه کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول اعمال محدودیت برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی در ماه رمضان دانست.
وی همچنین تصریح کرد: ما بر اهمیت آمدن به مسجد الاقصی تاکید می‌کنیم و هرکسی که توانایی این کار را دارد باید بیاید.

خطیب مسجد الاقصی خاطرنشان کرد: ساکنان غزه با سخت‌ترین نوع درد و رنج‌ها مواجه هستند و ما برای استقامت و پایداری آنها دعا می‌کنیم.

عکرمه صبری همچنین گفت آمدن به مسجد الاقصی امری واجب و ضروری است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد که ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی در هفته اول ماه مبارک رمضان با همان تعداد سال‌های گذشته امکان‌پذیر است.
ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی تندرو رژیم صهیونیستی بار دیگر در مواضعی خصمانه اظهارات نتانیاهو در مورد مسجد الاقصی را «به خطر انداختن جان شهروندان اسرائیل و تصویری از پیروزی برای حماس» خواند.

بن گویر در بیانیه خود گفت: «تصمیم به اجازه دسترسی به کوه معبد (مسجد الاقصی) در ماه رمضان، مانند سال‌های گذشته، برخلاف موضع پلیس و موضع من است و نخست‌وزیر نتانیاهو و کابینه کوچک امور سیاسی و امنیتی طوری عمل می‌کنند که گویی اتفاقی در هفتم اکتبر نیفتاده‌است.»
مقامات سرویس‌های امنیتی طی مذاکراتی که در روزهای اخیر انجام شد، تاکید کردند که «اگر عرب‌های اسرائیلی که دارای کارت‌های شناسایی آبی هستند از ورود به مسجد الاقصی در ماه رمضان بازداشته شوند، این امر ممکن است منجر به ناآرامی گسترده شود».

پیشتر وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر خبر داد.

تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه از هفتم اکتبر آغاز شد و این تجاوزات از آن زمان تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) عملیاتی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.