۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 970943

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۲۱۷۸ دلار و ۹۵ سنت رسید.

افزایش ۰.۸۸ درصدی قیمت جهانی طلا

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا در روز جمعه به یک رکورد جدید رسید. افزایش نرخ بیکاری در آمریکا احتمال آغاز زودهنگام روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش داده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۲۱۷۸ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۹۴ درصدی به ۲۱۸۵ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.
طلا بیشترین افزایش قیمت هفتگی خود را از اواسط اکتبر تجربه می‌کند.
انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بیکاری در این کشور قیمت طلا را در روز جمعه به اوج ۲۱۸۵ دلار و ۱۹ سنت رساند.

شاخص دلار هم ۰.۱ درصدپایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم تا پایین‌ترین رقم طی یک ماه گذشته کاهش یافته است.
تاجران حالا ۳۰ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو روند کاهش نرخ بهره را از ماه مه آغاز کند، اما احتمال اولین کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن قوی‌تر است.
پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.
در این بین، انجمن بازار طلای لندن اعلام‌ کرد شاخص قیمت طلای لندن هم به رکورد جدید ۲۱۷۱ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس رسیده است.
قیمت نقره امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۵۵ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۷۲ درصدی ۹۱۴ دلار و ۴۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.