فلوشیپ سوختگی و عضو هیئت علمی گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۱۱ نفر مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان‌های مشهد بستری هستند.

۱۱ مصدوم حوادث چهارشنبه سوری در بیمارستان‌های مشهد

به گزارش قدس خراسان، حسن طاووسی بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۱ نفر مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان‌های مشهد بستری هستند، اظهار کرد: در این روزها باید مراقبت بیشتری از کودکان و نوجوانان داشته باشیم، چرا که معتقدیم نظارت والدین بر فرزندان نقش بسیار مؤثری در آسیب نرساندن به آنان در روزهای منتهی به چهارشنبه پایان سال دارد.

وی افزود: دیده شده است که برخی دانش‌آموزان به دور از اطلاع پدر و مادر ترقه می‌خرند و آن را در کیف خود و دیگر مکان‌ها نگهداری می‌کنند که گاه آن ماده منفجره به علت گرم شدن منفجر می‌شود و آسیب‌هایی را به بار می‌آورد.

فلوشیپ سوختگی و عضو هیئت علمی گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه عمده آسیب‌های سال‌های قبل مربوط به ترقه‌ها و مواد منفجره و محترقه دست‌ساز بود و آسیب‌هایی که علاوه بر سوختگی شدید، موجب قطع انگشت و دست و حتی کور شدن فرد حادثه‌دیده نیز شده بود، گفت: از این‌رو از خانواده‌ها می‌خواهیم که مراقبت بیشتری از کودکان و نوجوانان خود داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.