سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان گفت: ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات در ۱۱ ماهه امسال به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی شیروان

به گزارش قدس آنلاین، حمید رازقی اظهارکرد: از این میزان؛ ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۰ نفر از محل تبصره ۱۶ و ۱۰ میلیارد ریال نیز به چهار نفر متقاضی از محل تسهیلات نهضت احیا پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اعطای این تسهیلات برای ۳۰ نفر در سامانه رصد اشتغالزایی جدید ثبت شد. رازقی عنوان کرد: امسال اعتبار آموزش صنایع دستی این شهرستان، ۲ میلیارد ریال بود که برای مهارت و یادگیری ۱۲۶ هنرمند فعال و علاقه مند در این حوزه هزینه شد. سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گفت: صدور و تمدید کارت شناسایی برای ۲۲ نفر، صدور و تمدید پروانه انفرادی ۲۳۷ هنرمند و صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی برای چهار نفر نفر از دیگر اقدامات انجام شده در سالجاری بوده است. به گزارش ایرنا، صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است. انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود. شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.