مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۱۶ وقف جدید به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان ثبت شد.

ثبت ۱۶وقف جدید در خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی اظهار کرد: از مجموع این تعداد پنج وقف در بجنورد، پنج وقف در شیروان، سه وقف در فاروج و سه وقف در شهر آشخانه بوده است.

وی با بیان اینکه واقفان زمین کشاورزی و تجاری نیز در سالجاری وقف داشته اند، افزود: نیت بیشتر وقف های جدید در بخش های کمک به حوزه علمیه، اطعام در عزاداری ایام محروم و امام حسین (ع)، کمک به تحصیل دانش آموزان و توسعه و نگهداری مساجد و امامزاده ها بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: امید است با مشارکت نیکوکاران، فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم زیرا هر وقف جدید تاثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب پذیر دارد.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی یادآور شد: تلاش می شود تا نیات واقفان به سایر امور همچون سلامت، بهداشت و درمان، فرهنگی و حوزه های علمیه، دانش آموزان و دانشجویان نیازمند سوق داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته در بین آحاد جامعه و خیران، نیات واقفان در وقف های جدید نشان می دهد که آنان نسبت به سال های گذشته از لحاظ کیفیت و به روز بودن زمینه وقف ها رشد مطلوبی داشته اند.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی خاطرنشان کرد: کارشناسان واحد مشاوره این اداره کل مشاوره های لازم را به واقفانی که قصد وقف جدید را دارند، ارایه می دهند تا نظر آنها را به سمت نیازهای جدید جلب کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.