رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه ۲۲ درصد کشته‌شدگان ما در تصادفات بین ۲۰ تا ۳۰ سال دارند، گفت: همچنین بیش از ۶۵ درصد کشته‌های ما از کسانی هستند که بین ۲۰ تا ۶۰ سال دارند و در سنین کار هستند که کشته شدن آنها صدمات جبران‌ناپذیری دارد.

آمار عجیب مرگ‌ومیر تصادف جاده‌ای در سه روز گذشته/ ۱۱۰ کشته در جاده های کشور

به گزارش قدس آنلاین سردار حسن مومنی با بیان اینکه در سه روز گذشته ۱۱۰ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: با توجه به ارتباطات با سازمان راهداری، تعاملات خوبی داریم و تمرکزمان را بر ۳۰ کیلومتری شهرها را افزایش دادیم. زیرا تراکم جمعیت در این مناطق بیشتر است و احتمال رانندگی با حالت خواب‌آلودگی برای رسیدن به مقصد هم بیشتر است. از این رو در ایام نوروز بر ۳۰ کیلومتری شهرهای تمرکز کردیم تا حوادث را کم کنیم.

وی با اشاره به اقدامات سلبی از سوی پلیس راه نیز اظهار کرد: باید با رانندگان خاطی برخورد جدی شود. البته بیش از ۹۰ درصد رانندگان قانون‌مند هستند و تخلف حادثه‌ساز انجام نمی‌دهند، اما برخی هستند که می‌خواهند تخلف خود را تحمیل کنند که باید با آنها برخورد شود؛ زیرا حتی یک اشتباه هم می‌تواند به آخرین اشتباه تبدیل شود. به همین دلیل در نوروز ۱۴۰۳ با کسانی که تخلف حادثه‌ساز دارند، برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: واقعیت کشور ما این است که نرخ جرایم رانندگی بازدارنده نیست، کسی که تخلف می‌کند، باید تاوان سنگینی دهد چون جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد. درخواست ما این است که این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد، زیرا جریمه سبد خانوار نیست که اگر افزایش پیدا کند، در معیشت مردم اثر بگذارد، بلکه تصادفات را کاهش می‌دهد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.