اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در پی هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه بارشی به همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اعلام آماده باش و از لغو مرخصی های اعضای مدیریت بحران خبر داد.

اعلام آماده باش مدیریت بحران اصفهان به دستگاه های امدادی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل مدیریت بحران استانداری  اصفهان گفت: از اواخر امروز تا چهارشنبه این هفته در تمامی مناطق استان بارش باران، وزش تندباد، طوفان لحظه ای و کاهش دما پیش بینی شده که شدت بارش های رگباری باران از روز سه شنبه در نواحی غرب، جنوب و مرکزی استان خواهد بود.
منصور شیشه فروش اظهار داشت: همچنین وزش باد شدید از بعد از ظهر روز سه شنبه تا اواخر روز چهارشنبه با شدت بیشتر در مناطق شمال، شرق، مرکز و جنوب استان خواهد بود که شدت بارش های رگباری روز سه شنبه با هشدار سطح نارنجی در نوار جنوبی، غربی و نیز محدوده های مرکزی استان همراه خواهد شد.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان این بارش ها در شهرستان های فریدونشهر، سمیرم، فریدن، چادگان، بویین میاندشت، خوانسار، دهاقان، شهرضا، خمینی شهر، اصفهان، لنجان، مبارکه، نجف آباد، فلاورجان، تیران و کرون، شاهین شهر و میمه، برخوار، کاشان، آران و بیدگل، کوهپایه و نیز مناطق پشتکوه و اسلام آباد فریدونشهر، کبوترآباد، مورچه خورت، دهق، علویجه و محدوده فرودگاه شدت خواهد داشت.
وی یادآور شد: همچنین هشدار سطح نارنجی وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک از بعد از ظهر روز سه شنبه تا اواخر چهارشنبه در جنوب استان و در شهرستان های
سمیرم، نایین، اردستان، خورو بیابانک، ورزنه، کاشان، آران و بیدگل، کوهپایه، ورزنه، هرند، جرقویه، فریدن و فریدونشهر پیش بینی می شود.
شیشه فروش، خواستار تقویت نیروهای عملیاتی، تجهیزات دستگاه های امدادی و ستادهای خدمات سفرهای نوروزی برای پیشگیری و کنترل حوادث احتمالی ناشی از سیلاب، طوفان، آبگرفتگی معابر، جاده ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت های آزادراهی، امداد خودرو، اورژانس، شرکت های گاز ، آب منطقه ای، فاضلاب، برق، دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری ها شد.
وی، با توجه به پیش بینی وزش تندباد های موقتی، سیلابی شدن مسیل ها، کاهش میدان دید و لغزندگی جاده ها، معابر شهری و روستایی، جاه های مرزی بین اصفهان و استان های مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد بر لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده بکار بودن ماشین آلات در معابر شهری، روستایی و جاده ها، راهدارخانه ها، پایگاه های امدادی شهری و روستایی تاکیدکرد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، همچنین رعایت الزامات ایمنی در محل های اسکان مسافران، کمپ های اسکان موقت و مناطق گردشگری، تقویت امکانات امداد سیل و تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت های اسکان اضطراری برای مسافران و گردشگران را ضروری دانست.
وی بر عدم انجام سفرهای غیر ضروری در این ۲، اجرای طرح های کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه های ناپایدار، تابلوها، داربست ها و چادرهای محل استقرار تیم ها و بازارچه های موقت در برابر تندباد های موقتی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های ایمنی پلیس در جاده ها تاکید کرد.
شیشه فروش یادآور شد: حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی، گلخانه ها، واحدهای دام و طیور، شبکه های آب و گاز در برابر سیل، تندباد، گرد و خاک و بارش رگبار باران در این‌ مدت ضروری است.
وی همچنین رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرما زا و گاز سوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری ها، اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، گردشگری، کارگاه ها، معادن، مساجد و محل های اسکان مسافران را یادآور شد.
وی تصریح کرد: در این زمینه و بمنظور ارائه خدمات امدادی در بارندگی های پیش رو ۵۲۰ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، جاده های روستایی و شهری، پایگاه ها و راهدارخانه ها به همراه تجهیزات و ماشین آلات در ۲۲۱ پایگاه ثابت و سیار اورژانس،۴۶ راهدارخانه، ۴۶ پایگاه امداد جاده ای هلال احمر، پاسگاه های پلیس راه، واحدهای خدمات شهری و آتش نشانی در ۱۱۴ شهرداری استقرار یافتند.
مدیر کل مدیریت بحران اصفهان خاطرنشان کرد: شماره های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه ها، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش نشانی، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی به منظور پاسخ گویی به امدادخواهان بصورت شبانه روز ارائه خدمت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.