بازرس حوزه داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۸۳۰ داروخانه روزانه، نیمه وقت و شبانه‌روزی مشهد فعال است که ۴۸ مورد آن در محدوده حرم مطهر رضوی قرار دارد.

فعالیت ۸۳۰ داروخانه در مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۳

به گزارش قدس خراسان، یوسف مهرافشان در جریان بازدید از داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در سطح شهر مشهد ۸۳۰ و در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد یک هزار و ١١١داروخانه روزانه، نیمه وقت و شبانه‌روزی فعال است که از این تعداد ۴۸ داروخانه روزانه و شبانه‌روزی آن در محدوده حرم مطهر رضوی واقع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از مجموع ۸۳۰ داروخانه فعال در سطح شهر مشهد که ۷۸۴ مورد آن خصوصی و ۴۶ مورد دیگر غیرخصوصی هستند، به ترتیب ۶۳۵، ۴۶ و ۱۰۳ مورد آن روزانه، نیمه وقت و شبانه‌روزی هستند.

بازرس حوزه داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در خصوص داروخانه‌های فعال در اطراف حرم مطهر رضوی، گفت: در این محدوده ۴۸ داروخانه فعال است که از این تعداد ۳۶ مورد آن روزانه و ۱۲ مورد دیگر شبانه‌روزی هستند.

مهرافشان با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۴۰۳ به ۱۲ داروخانه‌ روزانه اطراف حرم مطهر رضوی مجوز فعالیت از ساعت ۸ تا ۲۴ داده شده است، خاطرنشان کرد: این مجوز در روزهای تعطیل هم معتبر بوده و صرفاً برای روزهای کاری نیست و زمان آن از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ است.

وی تصریح کرد: حضور مسئول فنی یا جانشین در زمان فعالیت داروخانه‌ها الزامی بوده و با داروخانه‌ای که فاقد مسئول فنی باشد مطابق قانون برخورد خواهد شد.

بازرس حوزه داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که خوشبختانه هیچگونه مشکلی در بحث تامین داروهای مورد نیاز بیماران وجود ندارد، تاکید کرد: به تدابیر صورت گرفته پیش از آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ انواع داروها به‌ویژه موارد پرمصرف در ایام تعطیلات نوروزی به میزان کافی و بیشتر از نیاز روزانه در حالت عادی در اختیار تمامی داروخانه‌های سطح شهر مشهد به‌خصوص داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی قرار گرفته است.

مهرافشان در پایان گفت: مردم در صورت داشتن هرگونه سوال و یا طرح پیشنهاد، انتقاد و شکایتی، می‌توانند با شماره تلفن ۳ رقمی ۱۹۰ تماس حاصل نموده و با کارشناس مربوطه در حوزه غذاودارو ارتباط برقرار نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.