منابع خبری عصر امروز شنبه از شهادت ۱۹ شهروند فلسطینی در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند.

۱۹ شهید در جنایت جدید اسرائیل در خان یونس/ هشدار بهداشت جهانی درباره وضعیت وخیم بیماران

به گزارش قدس آنلاین در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به این ساختمان در شهر خان یونس دهها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همزمان شبکه الجزیره از شهادت شماری از شهروندان فلسطینی خبر داد که برای بازدید از خانه های خود درحال بازگشت به شهر خان یونس بودند.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی امروز با اشاره به وضعیت وخیم بهداشت و پزشکی در نوار غزه اعلام کرد: به دلیل وجود فقط ۱۰ بیمارستان در نوار غزه که به طور جزئی فعالیت می کنند، هزاران بیمار در این منطقه از دریافت خدمات درمانی محروم هستند.

سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد: حدود ۹ هزار بیمار در غزه نیازمند انتقال به خارج از این منطقه برای درمان لازمهستند.

این سازمان افزود: تاکنون بیش از ۳۴۰۰ بیمار از نوار غزه به خارج از این منطقه منتقل شده اند که ۲۱۸ نفر از آنها را زخمی ها تشکیل می دهند.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. همچنین از ورود هرگونه کمک بشردوستانه به غزه جلوگیری می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.