معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه مراغه، کلید توسعه شهرستان را در گرو جذب سرمایه‌گذاران دانست و گفت: حمایت از بخش خصوصی اولویت دولت در تحقق منویات رهبری است و مسئولان محلی باید با تمام وجود از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

فرماندار مراغه: مسئولان محلی با تمام وجود از سرمایه‌گذاران حمایت کنند

به گزارش قدس آنلاین، «مرتضی مینویی» روز چهارشنبه در دیدار با یک گروه سرمایه‌گذار در بخش فناوری‌های هوش مصنوعی و روسای دانشگاه‌های این شهرستان، افزود: رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار و همچنین تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» فراهم می‌کند و دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف هستند در این زمینه وارد عمل شوند.

فرماندار مراغه: با تمام توان از حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان استقبال می‌کنیم

وی تاکید کرد: با تمام توان از حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان استقبال کرده و تلاش می‌کنیم تا بتوانند در چارچوب قانون و در کمترین زمان ممکن، مجوزهای لازم را اخذ، و فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه مراغه در زمینه‌های مختلفی چون صنایع کم آب‌بر، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری دارد، بیان کرد: توجه به مشاغل جدید و بهره‌گیری از فناوری‌ هوش مصنوعی نیز در مسیر توسعه شهرستان اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار مراغه اضافه کرد: بهره‌گیری از هوش مصنوعی در صنایع فعال شهرستان می‌تواند در زمینه بهره‌وری واحدهای تولیدی موثر باشد و از به کارگیری آن در محصولات و خدمات استقبال می‌کنیم.

«مینوئی» این را هم بیان کرد که با توجه به کمبود منابع طبیعی و به ویژه آب در سطح کشور باید به دنبال صنایع پاک و بدون آلاینده همچون فناوری‌های نوین، نرم‌افزاری و کسب و کارهای آنلاین باشیم.

وی برندسازی را از اقدامات ضروری برای موفقیت در فروش و جذب سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: شهرستان دارای محصولات مختلف در بخش‌های کشاورزی و صنایع دستی است اما اقدام خاصی برای برندسازی این محصولات صورت نگرفته است.

فرماندار مراغه همچنین از روسای دانشگاه‌های شهرستان نیز خواست تا برای جذب سرمایه‌گذاران و رفع موانع پیش‌روی آنان و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار راهکارهای مدون ارایه کنند.

در این جلسه روسای دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی و همچنین دانشکده علوم پزشکی حضور داشتند و همراه با سرمایه‌گذار بخش فناوری‌های هوش مصنوعی، در خصوص تحقق شعار سال به تبادل نظر پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.