۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 976493

رسانه آمریکایی به نقل از منابع و متخصصان غربی گزارش داد که اوکراین کمبود سلاح و نیرو دارد و احتمالا ناچار به اعطای امتیاز ارضی خواهد شد.

سی‌ان‌ان: اوکراین باید امتیاز ارضی بدهد

به گزارش قدس آنلاین، یک کارشناس به شبکه خبری سی.ان.ان گفت اوکراین با کمبود نیرو و مهمات مواجه است و چاره‌ای ندارد جز اینکه به ساخت سنگر و حفر تونل پرداخته و سعی کند محل حمله بعدی روسیه را پیش‌بینی کند.

در این گزارش همچنین آمده است که نیروهای روسیه نواحی حساس و راهبردی منطقه دونتسک را هدف حمله هوایی قرار داده‌اند.

یکی از اعضای «گروه خورتیتسا» که در نبرد باخموت برای اوکراین جنگیده، در این باره به سی.ان.ان گفت: «آن‌ها (روس‌ها) بمب‌های سنگینی بر سر ما می‌ریزند، در حالی که حتی نزدیک به خط مقدم هم پرواز نکرده و وارد منطقه پدافند هوایی ما نمی‌شوند.»

روسیه با بهره‌گیری از جنگنده‌های پیشرفته و موشک‌های خود این امکان را دارد که بدون وارد شدن به منطقه پدافند هوایی اوکراین و از کیلومترها دورتر، اهداف موردنظر خود در خاک اوکراین را هدف بگیرد.

«کاترینا استپانکو» عضو موسسه مطالعات جنگ در واشنگتن می‌گوید احتمالا هدف روس‌ها این است که نقاط نفوذپذیر در خط دفاعی اوکراین را شناسایی کرده و نیروهای این کشور را با حملات پراکنده و متعدد خسته کنند؛ اقدامی که در راستای تدارک برای عملیات‌های تهاجمی روسیه در تابستان انجام خواهد شد.

به گزارش سی.ان.ان، تیپ‌های اوکراینی در خط مقدم منتظر دریافت مهمات و سامانه‌های پدافند هوایی از سوی متحدان غربی بوده، انتظار پیوستن سربازان تازه‌نفس به ارتش را کشیده و به اشتباهات احتمالی فرماندهان روسیه چشم دوخته‌اند.

شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از وزارت دفاع انگلیس گزارش داد، ماهانه ۳۰ هزار سرباز جدید به ارتش روسیه می‌پیوندند و کارخانه‌های تسلیحاتی این کشور شبانه‌روز کار می‌کنند تا نیازهای این کشور از جمله تانک، پهپاد و بمب را تولید کنند.

در این گزارش آمده است: «در مقابل، قدرت اوکراین از نظر نیروی انسانی در وضعیت حادی قرار دارد. سن فراخوان جذب نیرو در اوکراین از ۲۷ به ۲۵ سال رسیده است... الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین اخیرا اعلام کرد ممکن است هدف اعلام‌شده برای جذب ۵۰۰ هزار سرباز جدید به میزان چشمگیری کاهش یابد.»

به گفته استپانکو، احتمالا اوکراین باید به امتیاز ارضی تاکتیکی تن داده و به سمت بعضی از مواضع قابل‌ دفاع خود عقب‌نشینی کند. روسیه در میدان نبرد ابتکار عمل را در دست گرفته و این مشکل کمبود مهمات اوکراین را دوچندان کرده است.

یک منبع نظامی اوکراین به سی.ان.ان گفت: «وقتی هواپیماهای آن‌ها (روسیه) حضور دارند، نیروهای ما نمی‌توانند کاری کنند و تنها باید به دنبال پناهگاه باشند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.