معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست از تدوین ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست ویژه استان‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: این مهم به زودی محقق می‌شود و اطلس دانش بومی کشور از مجموع پژوهش‌های این کتاب‌ها نهایی خواهد شد.

۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد

نورالله مرادی ۲۸ فروردین ماه در نخستین همایش ملی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمدن ایرانی اسلامی از پیشینه بسیار بزرگی در حوزه دانشی و به ویژه دانش بومی و سنتی برخوردار است و این مهم از موضوعاتی است که از همان ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: توجه به ویژگی‌ها و خرد بومی مناطق مختلف کشور نیز از دیگر مسائل مورد توجه دولت سیزدهم بوده و بر اساس آن همایش دانش بومی در چهارمحال و بختیاری طراحی شد و به اجرا رسید.

وی ادامه داد: برای اجرای این همایش، طراحی خوبی در استان انجام و زوایای جدیدی از دانش پنهان و فراموش شده محیط زیست استخراج شد و شرکت‌های دانش بنیان دست به ابداعات مختلفی زدند.

مرادی با اشاره به ارسال ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش، گفت: تلاش محققان در این همایش نقطه آغازی است که بحث‌های توسعه‌ای مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود و اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور چراغ راه ما در این حوزه است.

مرادی از تدوین ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست ویژه استان‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: این مهم به زودی محقق می‌شود و اطلس دانش بومی کشور از مجموع پژوهش‌های این کتاب‌ها نهایی خواهد شد.

وی همچنین از تداوم در برگزاری همایش دانش سنتی محیط زیست خبر داد و افزود: این همایش به صورت دو سال یکبار ادامه خواهد یافت.

معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانش سنتی محیط زیست موضوع بدیع و تازه‌ای است و این همایش فرصت خوبی فراهم کرده تا با هم افزایی سایر حوزه ها از جمله دانشگاه بتوان در حفظ محیط زیست گام‌های بیشتری برداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.